تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۷۲۱۶۰
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

توقف همراهی شرکت اروپایی در طرح توسعه فرودگاه اصفهان

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از روز نخست به صورت موقت راه‌اندازی شد و سالن ترمینال این فرودگاه، انبار گمرک بوده که در طول زمان این فرودگاه گسترش پیدا کرد، اما هنوز کیفیت مطلوب را ندارد.
توقف همراهی شرکت اروپایی در طرح توسعه فرودگاه اصفهان

به گزارش می متالز، محمد اسلامی صبح امروز (شنبه) در بازدید خود از پروژه های فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و افتتاح کارگوترمینال اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اساس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان راه‌اندازی طرح ترمینال ملی و بین المللی است که در روند اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از روز نخست به صورت موقت راه‌اندازی شد و سالن ترمینال این فرودگاه، انبار گمرک بوده که در طول زمان این فرودگاه گسترش پیدا کرد، اما هنوز کیفیت مطلوب را ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح توسعه ترمینال خارجی این فرودگاه، تصریح کرد: در طرح توسعه هفت هزار متری مسئولان این بخش متعهد شدند تا قبل از پایان سال، این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی، اصفهان را یکی از مهمترین کانون‌های اقتصادی و گردشگری کشور  دانست و گفت: این شهر سهم قابل توجهی در اقتصاد ملی دارد و این انتظار می‌رود که فرودگاهی در شأن خود داشته باشد و توسعه‌هایی که انجام شده در جهت بهبود وضعیت موجود است.

اسلامی با بیان اینکه همراهی شرکت اروپایی در طراحی جدید متوقف شده است، تاکید کرد: امید است طراحی جدید با شرکتی که دارای استانداردهای لازم است، انجام شود تا فرودگاهی در شأن ملت ایران و مردم اصفهان، ایجاد شود.

وی با اشاره به هدف سفر خود به اصفهان نیز، گفت: سه موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، ابتدا پیگیری‌های لازم برای پیشرفت پروژه‌ها، سپس بازدید از پروژه آزادراه و قطار سریع السیر غرب اصفهان به همراه استاندار اصفهان، همچنین افتتاح راه‌های ساخته شده و قابل بهره برداری و در آخر با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث خودکفایی، پروژه تولید ریل ذوب آهن اصفهان را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین پارکینگ هواپیماها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دانست و تاکید کرد: بحث است که هواپیماهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) به فرودگاه اصفهان منتقل خواهند شد و با دوبرابر شدن ظرفیت پارکینگ هواپیماها در اصفهان دیگر مشکل جای پارک نخواهد بود و پیش بین می شود این طرح تا پایان سال اجرا خواهد شد. 

صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت در فرودگاه شهید بهشتی، کارگو ترمینال اصفهان افتتاح شد همچنین هر دو وزیر از طرح موتورخانه شماره دو ترمینال خارجی فرودگاه، سالن تشریفات اختصاصی (CIP) و همچنین طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان بازدید کردند.

 

عناوین برگزیده