تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۷۲۲۱۵

توسعه همکاری دانشگاه امیرکبیر و ایمیدرو

می متالز - دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در راستای اجرای فعالیت‌های مشترک و توسعه همکاری تفاهم‌نامه امضا کردند.
توسعه همکاری دانشگاه امیرکبیر و ایمیدرو

به گزارش می متالز، این تفاهم نامه با حضور سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در راستای فعالیت‌های مشترک امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است جشنواره بهره‌وری در حوزه صنایع معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین امضا این تفاهم‌نامه گفت: سازمان ایمیدرو نقش موثری در صنعت و معدن کشور ایفا می‌کند و اکنون صنایع و معادن زیادی تحت نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

مالک نادری با بیان اینکه، اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری خوبی با ایمیدور دارد، اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها هرچه بیشتر توسعه یابد.

مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: براساس قانون بودجه سازمان ایمیدرو می‌تواند بخشی از بودجه خود را به حوزه تحقیقات اختصاص دهد که دانشگاه‌ها می‌توانند از این بستر استفاده لازم را ببرند.

فعالیت ۲ شتاب دهنده حوزه معدن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: برنامه ریزی برای فعالیت ۲ شتاب دهنده حوزه معدنی در این دانشگاه صورت گرفته که اکنون یک شتاب دهنده در برج فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

حسین حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در حوزه نوآوری و توسعه آن در زمینه معدن فعالیت‌های جدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: شتاب دهنده دوم در حوزه معدن نیز قرار است در دومین برج فناوری این دانشگاه که درحال ساخت است، راه اندازی شود، در این شتاب دهنده‌ها کسب و کارهای مرتبط با حوزه معدن با محوریت توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیگیری خواهد شد.

حسین تودشکی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصول قابل استفاده در جامعه از برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است بنابراین دانشگاه فعالیت در حوزه معدن را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین تصریح کرد: موضوع مدرسه کسب و کار میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اتاق بازرگانی تهران در حال پیگیری است که فضایی برای این مدرسه در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده