تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۷۲۲۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع در نشست با تشکل ها و واحدهای شاخص صنعت لوازم خانگی مطرح کرد:

تدوین سند توسعه رشته فعالیت لوازم خانگی به عنوان صنعت پیشران

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از طراحی و تدوین صنعت توسعه و رونق صنعت لوازم خانگی با همکاری تشکل های تخصصی به عنوان صنعت پیشران خبرداد.
تدوین سند توسعه رشته فعالیت لوازم خانگی به عنوان صنعت پیشران

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی، صبح امروز در نشست پایش تخصصی صنعت لوازم خانگی که با حضور مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی، رییس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات، اعضای انجمن صنایع لوازم خانگی بزرگ، کوچک و متوسط و سایر تشکل های مرتبط و تعدادی از واحدهای شاخص این رشته فعالیت برگزار شد با بیان این مطلب از برگزاری پایش های تخصصی با ۲۷ تشکل و رشته فعالیت صنعتی در سه ماه گذشته خبرداد.

صادقی نیارکی همچنین با اشاره به تهیه و تدوین برنامه های توسعه رشته صنعت های مختلف از نهایی شدن سند توسعه ای صنعت طلا و جواهر و خودرو و صنعت برق تا پایان سال خبرداد.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری درباره پیشران بودن صنعت لوازم خانگی گفت: صنعت لوازم خانگی از آنجا که طیف گسترده ای از صنایع تامین کننده در زنجیره آن هستند در راستای صنعت پیشران قرار دارد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از صحبت هایش به فعالیت 600 واحد در صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: یکی از استراتژی های معاونت امور صنایع این است که ادغام در این صنعت را دنبال کند و اگر تجمیع در مالکیت اتفاق نمی افتد ادغام در سبد کالا و در برند مشترک را به عنوان یک برنامه موفق دنبال کند.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به اینکه زیرساخت های توسعه صنعت لوازم خانگی در قانون دیده شده است گفت:در ماده 15 «قانون استفاده از حداکثر توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی»، بیان شده است که وزارت اقتصاد مکلف است درمدت 6 ماه مشوق های لازم را برای ادغام و تشکیل کنسرسیوم های تولیدی را طراحی و تدوین کند.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در گذشته هیچ بسته تشویقی وجود نداشته است، گفت: براساس ماده 15 قانون حداکثر نخستین رشته صنعتی که می تواند در تدوین آیین نامه ازاین مشوق ها بهره ببرد، صنعت لوازم خانگی است.

وی با اشاره به اینکه عمق ساخت داخل صنعت لوازم خانگی در حال افزایش است، توضیح داد: صنعت لوازم خانگی در کشور ما سابقه دیرینه دارد و برندهای مختلفی درصنعت وجود داشته که بعضی از آنها درحال حاضر وجود خارجی ندارند ولیکن در سال های اخیر فعالیت های زیادی در این صنعت و ایجاد برندهای جدید انجام شده است و عمق ساخت داخل در این صنعت روز به روز درحال افزایش است.

او ادامه داد: با حمایت هایی که وزارت صمت درسال گذشته انجام داده است همچون ممنوعیت های ورود کالای دارای مشابه ساخت داخل که منجر به بهره وری صنعت شده است ،اتکا به عمق ساخت داخل صنعت لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه صادرات صنعت لوازم خانگی به طراحی بسته های مشترک با همکاری انجمن و تشکل های فعال در صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: بسته توسعه صنعت لوازم خانگی برای ارائه به ستاد اقتصادی دولت به عنوان یک صنعت پیشران در حال حاضر تدوین شده است.

نیارکی افزود: این بسته نیازمند بازنگری است و با همکاری تشکل ها می توان آن را بهبود بخشید.

عناوین برگزیده