تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۷۲۲۷۱

پاگذاشتن نمک و سنگ در عرصه استارت آپ‌ها

می متالز - سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: 4 رویداد شتاب یا استارت آپ را در استان اصفهان داریم که شامل رویدادهای شتاب موسیر، سنگ، نمک و فولاد می‌شود که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، رویدادهای شتابی که انتخاب می‌شوند نیاز جامعه بوده و ارزش افزوده دارند.
پاگذاشتن نمک و سنگ در عرصه استارت آپ‌ها

به گزارش می متالز، مهدی قیصری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان اصفهان 3 مرکز رشد شامل خوشه فناوری‌های سنگ و صنایع وابسته در تیران و کرون، گز، خوشه شیرینی و صنایع وابسته در مرکز عتیق، خوشه لوازم خانگی و صنایع وابسته مرکز گروه صنعتی انتخاب داریم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه مراکز نوآوری را در دستور کار داریم، افزود: 2 خوشه فولاد و فرش و صنایع وابسته را در همین راستا افتتاح کردیم، 3 مرکز هم درخواست دادیم که شامل مرکز نوآوری تجاری‌سازی محصولات کشاورزی برای تیران، شهر هوشمند و حمل و نقل شهری برای دانشگاه علمی کاربردی شهرداری و مرکز نوآوری خور و بیابانک می‌شود.

وی در ادامه گفت: 4 رویداد شتاب یا استارت آپ را در استان اصفهان داریم که شامل رویدادهای شتاب موسیر، سنگ، نمک و فولاد می‌شود که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، رویدادهای شتابی که انتخاب می‌شوند نیاز جامعه بوده و ارزش افزوده دارند.

قیصری ادامه داد: اقدام دیگری که در دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام می‌شود خدمات مشاوره در دفتر خدمات مشاوره‌ای کارآفرینی و شغلی است که فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و همچنین سایر افراد می‌توانند مشاوره بگیرند، در طول 4 ماهی از فعالیت این مرکز حدود 130 مورد مشاوره به افرادی که ایده داشته‌اند، داده شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در ادامه با اشاره به برپایی پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی استان اصفهان، گفت: این نمایشگاه محلی برای ارائه تمام آثار و دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است که دقیقاً آثار مرتبط با رشته شغلی‌شان است، هر اثری که اینجا انتخاب شده یک ویژگی شاخص داشته است، مشاوره شغلی هم در مدت برگزاری نمایشگاه داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه فرصت شغلی نیز با چند شرکت‌ خصوصی صحبت شده است که در نمایشگاه حضور پیدا کنند، معرفی رشته‌های مهارتی یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه است تا بتوانیم افراد کارآفرین را پرورش دهیم که حداقل بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند، یک سری کارگاه‌های آموزشی نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که عموماً رایگان و مهارتی است که همه افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، از هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها نیز دعوت شده که با حضور در این نمایشگاه با رشته‌های مهارتی و همچنین خوددانشگاه جامع علمی کاربردی آشنا شوند.

قیصری در توضیح سطح‌بندی مراکز جامع علمی کاربردی توضیح داد: 167 شاخص و نشانگر در این رابطه ارزیابی شده که 60 درصد ساماندهی و 40 درصد گزارش است، بر این اساس در کل کشور مرکز سطح یک نداریم، اما مراکز سطح 2، 3 و 4 داریم، در مورد استان اصفهان 11 مرکز در سطح 2، 20 مرکز در سطح 3 و یک مرکز در سطح 4 داریم.

احسان مشکلانی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست از برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از آثار رسانه‌ای برتر در توسعه گفتمان مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: آثاری که برای این جشنواره ارسال می‌شود باید در بازه زمانی یک فروردین 97 تا دهم دی ماه 98 منتشر شده باشند.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش هدفمند و مهارت‌آموزی آینده‌محور است، عنوان کرد:

بخش‌های جشنواره شامل نقش آموزش‌های مهارتی در اشتغال‌زایی، نقش آموزش‌های مهارتی در رونق تولید، مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی، مشاغل و مهارت‌های آینده‌محور، نقش کارآفرینان در توسعه اشتغال پایدار و نقش کسب و کارهای آنلاین در توسعه اشتغال‌زایی می‌شود.

وی اضافه کرد: قالب آثار ارسالی باید یادداشت، سرمقاله، مقاله، مصاحبه، عکس، گزارش، اینفوگراف و چندرسانه‌ای باشد، هر فرد می‌تواند در هر محور 2 اثر و در 4 قالب اثرات خود را ارسال کند، افراد فقط از استان اصفهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

عناوین برگزیده