تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۷۲۳۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ساعت پنج و نیم عصر؛

حواریون بودجه

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به راه بازکن‌های تحریم و سنگ‌بریزهای تحریم تا حواریونی که بودجه برای آنان طعم نان و روغن کرمانشاهی دارد.
حواریون بودجه

به گزارش می متالز، هر چند هدف دشمن از اعمال تحریم علیه ایران، زمینگیر کردن اقتصاد کشور بود و این تحریم ها مشکلات عدیده ای به دنبال داشت؛ ولی بعضی صنایع با وجود تمام فشارها، طوری عمل کرده اند که پیش دشمن رو سفیدمان کرده اند.

مدیر عامل پتروشیمی پارس گفته عملکرد ۶ ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که تولید اتان ۶ درصد،‌ اتیل بنزن ۱۷ درصد و استایرن منومر ۲۰ درصد افزایش داشته و صادرات استایرن منومر هم به عنوان یکی از محصولات اصلی پتروشیمی پارس در ۸ ماهه اول امسال، ‌۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و اگر این تحریم‌ها نبود به جای ۲۱.۵ درصد ، به ۸۰ درصد افزایش صادرات می‌رسیدیم.

برعکس خوب‌ها

اما هر چه بعضی مدیران خوب عمل می کنند، برخی دیگر جبران می کنند تا ثابت کنند نبودنشان بهتر از حضورشان در مجموعه دارد. بانک نیمه ورشکسته خیابان سپهبد قرنی که رکورددار زیان انباشته تاریخ بانکداری ایران است، به مدیرعامل و یکی از اعضای هیات مدیره در سال ۹۷ نفری ۵۷۶ میلیون تومان حقوق و ۱۰۱ میلیون تومان پاداش داده است؛ حالا پاداش برای کدام کار مثبت شان بوده، خدا می داند...

بار دیگر تعویق برای اراکی‌ها

سریال تلخ واگذاری های اراک تمامی ندارد. نماینده این شهر در بهارستان اعلام کرده واگذاری هپکو به تعویق افتاده و کارگران هر روز به شرکت می روند، بدون آنکه کاری برای انجام دادن داشته باشند. افسوس که این مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی که روزگاری داشتنش، حسرت همسایگان بود، این چنین نابود شد.

کسری بودجه و حواریون

اما در شرایطی که کشور با کسری بودجه دست و پنجه نرم می کند و مدام سهم نهادها و ارگان هایی مثل آموزش و پروش کمتر می شود، بعضی از حواریون رییس پاستور خوب بودجه ای دریافت می کنند. بودجه مرکز تحت مدیریت یکی از مشاوران در ۶ سال اخیر، ۴ برابر شده است. ایشان این مبلغ هنگفت بیش از ۶۰ میلیارد تومانی را صرف پژوهش و ارایه گزارش به اهالی پاستور می کنند!

عناوین برگزیده