تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۲۳۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عوامل رشد تقاضای مس

نیاز روزافزون توزیع برق و انرژی‌های پاک، محرک‌های مهم بازار مس هستند

می متالز - رشد مداوم سرعت و ظرفیت سیستم‌های مخابراتی و نیاز روزافزون توزیع برق از عوامل اصلی رشد تقاضای مس هستند. سایر عوامل شامل تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سرمایه‌گذاری در فناوری پاک، ذخیره انرژی و بهبود کارایی می‌شود.
نیاز روزافزون توزیع برق و انرژی‌های پاک، محرک‌های مهم بازار مس هستند

به گزارش می متالز و به نقل از Fastmarkets MB، به دلیل ارزش مس به عنوان هادی الکتریکی و حرارتی و همچنین قابلیت ماشین‌کاری و چکش‌خواری، چشم‌انداز بلندمدت تقاضای این فلز مطلوب به نظر می‌رسد. تحقیقات اخیر انجمن بین‌المللی مس نیز به موضوع افزایش مداوم سرعت و ظرفیت سیستم‌های مخابراتی به عنوان یکی از عوامل بلندمدت تقاضای مس تمرکز داشته است.

همچنین افزایش تلاش در سطح جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و التیام تغییر آب‌وهوا باعث افزایش فشار برای سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پاک، ذخیره انرژی و بهبود کارایی شده است؛ همه این موارد مستلزم استفاده از مس هستند.

تغییرات جمعیتی و رشد جمعیت نیز از عوامل مهم رشد تقاضای مس هستند. طبق تحقیقات انجمن بین‌المللی مس، جمعیت جهانی طبقه متوسط تا سال 2030 با رشد سالانه چهار درصد به 5.6 میلیارد نفر می‌رسد که تقاضای زیادی برای ساختن خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری ایجاد می‌کند. سه حوزه اصلی رشد مس شامل خودروهای برقی، تولید برق از منابع تجدیدپذیر و بخش ساختمان می‌شود.

عناوین برگزیده