تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۷۲۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امسال 682 نوع کالا از گمرکات کرمانشاه به 26 کشور جهان صادر شد

می متالز - مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: طی هفت ماهه سال‌جاری، 682 نوع کالا به ارزش بیش از یک‌ میلیارد دلار از گمرکات استان به 26 کشور صادر شده است.
امسال 682 نوع کالا از گمرکات کرمانشاه به 26 کشور جهان صادر شد

به گزارش می متالز، خلیل حیدری امروز اظهار داشت: طی هفت ماهه سال‌جاری یک‌ میلیارد و 201 میلیون و 434 هزار و 157 دلار کالا، به وزن 2 میلیون و 842 هزار و 166 تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ ارزش 26 درصد و از حیث وزن 16 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: 644 میلیون و 935 هزار و 64 دلار با وزن یک‌میلیون و 526 هزار و 641 تن  از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 23 درصد و از حیث وزن 28 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 556 میلیون و 499 هزار و 93 دلار کالا با وزن یک‌میلیون و 315 هزار و 525 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن پنج درصد افزایش و از حیث ارزش 30 درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، پنیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، هندوانه تازه، انواع کاشی دیواری، آهن یا فولاد تخت نوردشده با پهنای حداقل (mm600) آبکاری شده یا اندودشده باروی، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین‌کننده افزوده‌انده، ماست، رب گوجه فرنگی‌، سوسپانسیون، انواع محصولات نایلونی و پلاستیکی، سفره یک‌بار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری، مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در هفت ماهه سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را 682 نوع کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 26 کشور صادرات قطعی صورت شده است.

عناوین برگزیده