تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۲۳۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با برگزاری اولین جلسه شورای سیاستگذاری صورت پذیرفت؛

نوزدهمین فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان

می متالز - اولین جلسه شورای سیاست گذاری اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان روز سه شنبه مورخ 12 آذرماه سال جاری در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار گردید.
نوزدهمین فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان

به گزارش می متالز، اولین جلسه شورای سیاست گذاری اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، با حضور معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی، نماینده معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکل ها (دبیر همایش) و مدیر کل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت همچنین نمایندگان شورای سیاست گذاری اعطای گواهینامه و تندیس از بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان غذا و دارو، وزارت اقتصاد و امور دارایی، اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی، سازمان ملی­استاندارد و انجمن ملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان روز سه شنبه مورخ 12 آذرماه سال جاری در این سازمان برگزار گردید.

براساس این گزارش؛ نظر به آغاز نوزدهمین فرآیند ارزیابی بنگاه های اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و اخذ نقطه نظرات و اتخاذ تصمیمات لازم از سوی اعضای شورای سیاست گذاری در خصوص نحوه اجرای برخی از بندهای مطروحه در آیین نامه اجرایی اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، این جلسه برگزار گردید.

در این فرآیند براساس شاخص های مندرج در آیین نامه پس از ارزیابی های انجام شده به شرکت هایی که در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان، امتیاز مورد نظر در آیین نامه را کسب نموده باشند، گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا می شود.

در ابتدای این نشست؛ مجید ارغنده پور دبیر شورای سیاستگذاری گزارشی از روند فعالیت های صورت پذیرفته جهت برگزاری فرآیند مذکور به اعضای شورا ارائه نمود.

در ادامه این نشست نیز؛ توسط حاضرین موضوعات مختلفی در خصوص شرایط مربوط به حجم فعالیت مالی بنگاه های اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی، رعایت حقوق مصرف کنندگان به منظور بررسی در فرآیند ارزیابی همایش و نحوه بررسی و ارزیابی شرکت های اقتصادی دانش بنیان بحث و تبادل و نظر و تصمیم گیری گردید.

این گزارش حاکیست؛ همه ساله به مناسبت گرامیداشت نهم اسفند، روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، فرآیند ارزیابی و انتخاب بنگاه های اقتصادی حامی حقوق مصرف کننده برگزار و به شرکت هایی که در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان، امتیاز مورد نظر در آیین نامه ذیربط را کسب نموده باشند، گواهینامه و یا تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا می شود

لازم بذکر است؛ تا کنون 18 دوره از این فرآیند برگزار و مقدمات برگزاری نوزدهمین دوره در اسفند ماه سال جاری نیز در حال آماده سازی است.

عناوین برگزیده