تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۷۲۳۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نتایج نشست روز گذشته معاون اول رئیس جمهور برای هپکو و آذرآب؛

تصمیماتی در خصوص وام ۳۵میلیاردی هپکو از بانک ملی و حل اختلاف شرکت هیدرو و مپنا برای خرید آذرآب

می متالز - در نشست روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات آذرآب و هپکو تصمیماتی گرفته شد.
تصمیماتی در خصوص وام ۳۵میلیاردی هپکو از بانک ملی و حل اختلاف شرکت هیدرو و مپنا برای خرید آذرآب

به گزارش می متالز، ابوالفضل رنجبر (نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو) از تصمیمات نشست روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب و واگن پارس خبر داد.

به گفته او؛ دیروز جلسه‌ای باحضور آقای جهانگیری، معاون اول محترم رییس جمهور، وزیر صمت و معاونین، وزیر کار و معاونین، وزیر راه و معاونین، استاندار محترم مرکزی و معاونین، آقای دکتر روغنی و آقای دکتر زندی، مدیرکل بانک ملی و رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص بررسی و حل مشکلات شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن پارس برگزار شد.

وی افزود: قرار بر این شد که تعیین تکلیف نهایی وضعیت سهامداری شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو تا ۲هفته آینده صورت گیرد که وزیر صمت و سازمان خصوصی‌سازی مکلف به انجام این کار شدند.

رنجبر تصریح کرد: همچنین طی این نشست به وزیر راه دستور داده شد تا جهت پیگیری و تامین اعتبار در خصوص تولید و ساخت ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات اقدام کند که وزیر نیز قول انجام کار را دادند. در عین حال بنا شد تا بودجه لازم جهت پرداخت حق بیمه پرسنل بازنشسته تا پایان سال ۹۹اختصاص یابد.

این فعال کارگری بیان کرد: تعیین تکلیف نهایی و رفع موانع جهت دریافت وام ۳۵میلیاردی از بانک ملی نیز از تعهدات روز گذشته مسوولان به کارگران هپکو بود. در ادامه آقای جهانگیری پرسیدند که در صورت تامین اعتبار آیا شرکت و پرسنل توانایی تولید و انجام تعهدات را دارند که مدیریت شرکت در این رابطه به مسوولین اطمینان داده و جواب مثبت می‌دهند، در پایان آقای دکتر روغنی توانایی شرکت در ساخت و انجام پروژه‌های مختلف را به اطلاع مسوولین رساندند.

در عین حال استاندار مرکزی روز گذشته در خصوص تصمیمات این نشست درباره مشکلات آذرآب گفت: در این نشست مقرر شد اختلاف شرکت هیدرو و مپنا برای خرید آذرآب توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تا ۲ هفته آینده حل شود. همچنین مقرر شد آذرآب در اختیار بانک کشاورزی بماند و سازمان بورس با نظر شورای تامین استان مرکزی و در چهارچوب قوانین و ضوابط بورس سهام بانک کشاورزی را واگذار کند.

وی اظهار داشت: این نشست بالاترین سطح مسوولیتی در کشور برای صنایع استان مرکزی بود که بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامید و هر کدام از مصوبات این نشست با دستور معاون اول رییس جمهوری به وزارتخانه‌های مربوطه اعلام شد.

عناوین برگزیده