تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۷۲۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال‌هایی برای پیش‌ بینی قیمت سکه

می متالز - سکه طرح جدید ساعت ۱۶ چهارشنبه با کاهش ۷/ ۲ درصدی قیمت همراه شد و به نرخ ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان معامله شد. این میزان کاهش قیمت سکه در ۱۹ هفته اخیر بی‌ سابقه بوده است.
سیگنال‌هایی برای پیش‌ بینی قیمت سکه

به گزارش می متالز، همزمان با نوسان قیمت دلار، قیمت سکه نیز در روزهای اخیر نوسان قابل توجهی داشت. اما این روند در ادامه چطور خواهد بود؟

سکه طرح جدید ساعت ۱۶ چهارشنبه با کاهش ۷/ ۲ درصدی قیمت همراه شد و به نرخ ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان معامله شد. این میزان کاهش قیمت سکه در ۱۹ هفته اخیر بی‌ سابقه بوده است.

نرخ دلار در بازار تهران دیروز با کاهش ۵/ ۳ درصدی مواجه شد و سکه را نیز با خود همراه کرد. برخی حضور بازارساز در بازار ارز را عامل اصلی افت دلار می‌دانند. گروهی هم قانون جدید بانک مرکزی درخصوص محدودیت تراکنش‌های بانکی را در این خصوص موثر می‌دانند. با وجود این، افت قیمت سکه نسبت به دلار همچون هفته‌های اخیر محدودتر رقم خورده است.

می‌توان بخشی از این مساله را ناشی از رشد اندک قیمت طلای جهانی دانست. دیروز بازار طلا در انتظار دستاوردهای نشست فدرال رزرو آمریکا و از سوی دیگر مذاکرات تجاری چین و آمریکا کم‌نوسان بود.

طلا در فاز انتظار

بازار طلای جهانی دیروز در انتظار نشست فدرال رزرو و از سوی دیگر اخبار مذاکرات تجاری چین و آمریکا کم‌ نوسان بود و طلا ساعت ۱۶ به قیمت ۱۴۶۶ دلار به ازای هر اونس معامله شد. هر دوی این رویدادها می‌توانند مسیر فلز زرد را در هفته پیش‌ رو تعیین کنند.

اگرچه کارشناسان کاهش نرخ بهره آمریکا برای چهارمین بار متوالی را پیش‌ بینی نمی‌کنند، در صورت تحکیم سیاست پولی فدرال رزرو قیمت طلای جهانی با افت روبه‌ رو خواهد شد. پیش‌ تر بانک مرکزی آمریکا در پی نگرانی‌ها از رکود اقتصاد جهانی سه بار نرخ بهره خود را کاهش داد. از سوی دیگر نزدیک شدن به موعد اعمال تعرفه‌های تجاری آمریکا بر ۴/ ۲ میلیارد دلار کالای چینی، ابهام در روند مذاکرات تجاری را تشدید کرده است. آمار شاخص قیمت مصرف‌ کننده آمریکا نیز زیر ذره‌ بین فعالان بازار جهانی قرار دارد.

عناوین برگزیده