تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۲۴۹۴
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تصمیم کاهش تولید اوپک

می متالز - امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۵۹ سنت افزایش از ۶۴ دلار عبور کرد که این افزایش تحت تاثیر تصمیم اخیر اوپک برای کاهش تولید نفت بوده است.
افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تصمیم کاهش تولید اوپک

به گزارش می متالز، امروز در بازارهای جهانی نفت برنت با ۵۹ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۶۴ دلار و ۳۱ سنت معامله شد. نفت وست‌ تگزاس آمریکا هم رشد ۳۷ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۵۹ دلار و ۱۳ سنت به فروش رفت.

درباره قیمت نفت نوشت: امروز پنج‌ شنبه قیمت نفت بخشی از کاهش‌های روز اخیر را که به دلیل بالا رفتن ذخایر نفت آمریکا ایجاد شده بود را جبران کرد.

افزایش نفت آمریکا بیشتر با تکیه بر تصمیم اخیر اوپک پلاس برای تمدید طرح کاهش تولید نفت و افزایش میزان کاهش صورت گرفت.

کشورهای اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفتند که تولید نفت را روزانه ۱٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند که در واقع به تصمیم اخیر خودشان که ۱٫۲ میلیون بشکه در روز بود ۵۰۰ هزار بشکه دیگر اضافه کردند.

کشورهای صادر کننده نفت اوپک روز چهارشنبه اعلام کردند که احتمالا کسری اندکی در بازار نفت طی سال‌های آینده ایجاد شود زیرا بازار نسبت به قبل عرضه کمتری خواهد داشت.

پیش از این پیش‌ بینی‌ها از افزایش عرضه نفت در سال ۲۰۲۰ بود و این پیش‌ بینی‌ها با فرض افزایش تولید آمریکا انجام شده بود.

بر اساس این گزارش، ذخایر و تولید نفت آمریکا با ۵ میلیون بشکه افزایش یافت که تقریبا دو برابر میزان پیش‌ بینی‌ها بود.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا انتظار دارد که مذاکره‌ای را روی تعرفه کالاهای چینی که قرار است ۱۵ دسامبر اجرایی شود با مشاوران ارشد تجاری داشته باشد.

عناوین برگزیده