تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۷۲۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت قم:

صنعتگران قم از ماشین‌آلات جدید استفاده کنند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعتگران استان برای افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده محصول خود از ماشین‌آلات جدید استفاده کنند.
صنعتگران قم از ماشین‌آلات جدید استفاده کنند

به گزارش می متالز، محمود سیجانی روز یکشنبه بیان کرد: استفاده ازماشین‌آلات جدید موجب بالا رفتن توان تولید واحدهای صنعتی استان و افزایش میزان رقابت‌پذیری محصولات آن‌ها با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود:‌ در همین راستا و برای حمایت از نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ ۶۵ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در قم صادر شد.

وی ادامه داد: این تعداد مجوز برای واردات ماشین‌آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه‌اندازی خط تولید واحدهای تولیدی و صنعتی یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی صادرشده‌است.

سیجانی گفت: صنعت قم در زمینهٔ تولید بسیاری از محصولات همچون مواد غذایی،‌ محصولات شیمیایی و پلاستیکی،‌ کفش، مبلمان،‌ محصولات ساختمانی و انواع موتورسیکلت،‌ دارای موقعیت ویژه‌ای است که با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید و فناوری‌های پیشرفته در آن،‌ می‌توان جایگاه صنعت استان را حفظ و تقویت کرد.

وی بیان کرد:‌ اختصاص اعتبار برای نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات در صنایع مختلف، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری سودآور است که موجب پایداری کسب‌وکار صنعتگران استان می‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه، صنعتگران استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی خود از تسهیلاتی که با این هدف پرداخت می‌شود،‌ استفاده کنند.

بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند. قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

عناوین برگزیده