تاریخ: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۷۲۵۳۸

یکپارچه‌سازی سامانه‌های مربوط به بخش گمرک، بانک‌ها و امور مالیاتی مدنظر دولت قرار گیرد

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این انتظار وجود دارد که دولت مردان به عنوان متولیان امور اجرایی یکپارچه‌سازی و ایجاد سامانه‌های مربوط به بخش گمرک، بانک‌ها و امور مالیاتی را مدنظر قرار دهند و اقدامات فنی آنها را مهیا کنند.
یکپارچه‌سازی سامانه‌های مربوط به بخش گمرک، بانک‌ها و امور مالیاتی مدنظر دولت قرار گیرد

به گزارش می متالز، با اشاره به توجه به سامانه‌های مربوط به بخش گمرکات، بانک‌ها، امور مالیاتی و شکل‌گیری ارتباط بین آنها، گفت: ما در کشور سامانه‌های مختلفی را داریم که یا قانون مبنای آن بوده و یا با تاکید دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ماهیت این سامانه‌ها کسب اطلاعات و جمع‌آوری است، بیان داشت: متاسفانه یک نگاه بخشی و جزیره‌ای در کشور باعث شده تا یکپارچگی اطلاعات و امکان دسترسی پکپارچه و قدرت تجریه و تحلیل اطلاعات از حاکمیت و دولت سلب شود به عنوان مثال ما در بخش مالیات‌ها، یک سامانه جامع یکپارچه کشور را در نظر گرفته‌ایم، اما این سامانه وقتی می‌تواند مفید و موثر باشد که به تراکنش‌های نظام بانکی و یا گمرک در ارتباط باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: حتما جمع‌آوری اطلاعات در نزد برخی مراجع می‌تواند در شفافیت امور اقتصادی موثر باشد و امکان فرار مالیاتی و از ارائه اطلاعات غیرواقعی به دستگاه‌های مختلف جلوگیری کند. به همین خاطر تاکیدی که آیت‌الله رئیسی داشتند بسیار درست است که باید این جامعیت در نظام اطلاعاتی کشور به وجود بیاید و شفافیت مالی در کشور به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

کریمی بیان داشت: این انتظار وجود دارد که دولت مردان به عنوان متولیان امور اجرایی این یکپارچه‌سازی و ایجاد سامانه‌های مربوط به بخش گمرک، بانک‌ها و امور مالیاتی را مدنظر قرار دهند و اقدامات فنی آن‌ها را مهیا کنند.

عناوین برگزیده