تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۷۲۵۴۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فرماندار:

زاهدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است

می متالز - فرماندار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در قسمت‌های مختلف این شهر شرکت‌ها و افراد متعدد در حوزه‌های گازرسانی، راه آهن، حاشیه‌نشینی و چندین طرح‌ بزرگ و کوچک دیگر در حال فعالیت هستند.
زاهدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است

به گزارش می متالز، ابوذرمهدی نخعی روز یکشنبه اظهار داشت: کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان توسط دولت تدبیر و امید انجام شده و یا در حال انجام است که بسیاری از این فعالیت‌ها به صورت طرح‌های کلان ملی شناخته شده و مورد توجه است.

وی به طرح بزرگ ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اشاره کرد و افزود: ۹ محله این شهر با جمعیت بسیار زیاد در حاشیه شهر قرار دارد و به محلات حاشیه نشینی مشهورند.

فرماندار زاهدان بیان کرد: اقدامات خوبی در گذشته در این زمینه انجام شده اما با توجه به استعداد استانی این موضوع پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی تصریح کرد: امروز یک عزم ملی در برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای زاهدان و چابهار در حال انجام است که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود.

نخعی اظهار داشت: ۳۰ گروه و شخصیت مختلف کشوری در کمتر از هشت ماه از مناطق حاشیه شهر زاهدان بازدید کردند تا از نزدیک شاهد عمق مشکلات این مناطق باشند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان تعیین شده و سه استان کرمان، یزد و کردستان به عنوان استان‌های معین در حوزه حاشیه‌نشینی این شهر مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار زاهدان به مشکلات مهم حاشیه این شهر اشاره کرد و افزود: کمبود شدید در بسیاری از سرانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نبود پیکره شهری مناسب و نداشتن اسناد مالکیتی از جمله مشکلات مردم ساکن در این مناطق است.

وی تصریح کرد: کارهای مطالعاتی، ثبت اطلاعات، آمار نقطه به نقطه و موارد دیگر در حوزه حاشیه‌نشینی انجام شده و سرعت کار در این بخش مناسب است.

نخعی در حوزه اسناد مالکیتی اراضی این مناطق بیان کرد: با وجود بار مالی زیاد این اقدام، کارهای خوبی در زمینه تهیه و صدور اسناد مالکیتی انجام شده که ضروریست ساکنان این مناطق پیگیر سند مالکیتی خود باشند.

وی به یکی از بی‌سابقه‌ترین مصوبات دولت اشاره کرد و ادامه داد: اعطای ۵۰ میلیون تومان وام به افراد مشمول طرح همراه با ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض از جمله مصوبات مهم دولت برای این مناطق است که نمونه آن حتی در مناطق سیل زده و زلزله زده نیز یافت نمی‌شود.

فرماندار زاهدان ساماندهی حاشیه‌نشینی این شهر را یکی از بزرگترین خدمات دولت دانست و افزود: با توجه به عمق محرومیت، مناطق اولویت‌بندی شده و فعالیت در آن مناطق در حال انجام است.

با افراد متخلف در حوزه افزایش قیمت کالا برخورد جدی می‌شود

فرماندار زاهدان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مصرف سوخت و اصلاح نرخ بنزین گفت: در این باره چند تصمیم به موقع و لحظه‌ای در حوزه امنیتی و معیشتی گرفته شد که بسیار مهم بود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بزرگ افزایش قیمت اقلام مصرفی به تبع افزایش قیمت بنزین و تب روانی این موضوع بود.

نخعی تصریح کرد: تشکیل ۱۲ تیم بازرسی و نظارت با اولویت اقلام ضروری، اساسی و برخورد جدی با متخلفان یکی از تصمیمات مهم در این زمینه بود که با جدیت در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: این طرح به صورت مجموعه‌ای پویا و زنده است که در هر بخش با بررسی موضوعات، مشکلات شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آن انجام خواهد شد.

فرماندار زاهدان در زمینه ضعیف بودن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گفت: یکی از مشکلات جدی در این شهر تعداد کم ناوگان حمل و نقل عمومی است که برای برطرف کردن این مشکل برنامه‌های مناسبی مدنظر است.

وی افزود: امسال ۱۸ دستگاه اتوبوس واحد جدید به سرویس حمل و نقل عمومی شهر زاهدان اضافه شد و سال‌های آینده نیز تعداد بیشتری اتوبوس به این ناوگان افزوده خواهد شد.

مشکلی در تامین سوخت مایع زاهدان وجود ندارد

رییس شورای تامین شهرستان زاهدان گفت: مشکلی در حوزه تامین گاز مایع وجود ندارد و با توجه به مکاتبات انجام شده امسال در این حوزه افزایش سهمیه نیز داشته‌ایم اما از آنجایی که برخی افراد سهمیه نفت سفید خود می‌فروشند برای پخت و پز و گرما و سایر نیازها از گازمایع استفاده می کنند و شمار زیادی از رانندگان نیز به دلیل ارزان بودن گازمایع سوخت خودروهای خود را از بنزین به گازمایع تغییر داده اندو همین مسائل باعث ایجاد مشکل در توزیع گازمایع شده است.

وی بیان کرد: کاهش سهمیه کشوری گازمایع بویژه در ۲ شرکت پرسی و ایران گاز در شهر زاهدان باعث یک وقفه و شوک در بازار تامین گاز شد که با ارائه مکاتبات و مشکلات مربوط به این حوزه مشکل برطرف و افزیش سهمیه نیز صورت گرفته است.

نخعی ادامه داد: هم‌اینک سهمیه شرکت پرسی و ایران گاز ۶ هزار و ۴۰۰ تن، الیاس گاز ۲ هزار تن و اِتان گاز به هزار تن رسیده در حالیکه قبلا شرکت پرسی و ایران تنها پنج هزار و ۴۰۰ تن سهمیه دریافت می‌کردند.

وی اظهار داشت: جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گاز مایع در شهر زاهدان وجود ندارد و مردم به اندازه نیاز خود به خرید سیلندر اقدام کنند.

رشد ۳۰۰ درصدی گاز رسانی شهر زاهدان

فرماندار زاهدان به گاز رسانی به این شهر اشاره کرد و افزود: پروژه گازرسانی شهر زاهدان در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰۰ درصد نسبت به سه سال قبل رشد داشته‌ است.

وی ادامه داد: شهر زاهدان با گستره و پراکندگی شهری و بافتی قدیمی نیاز به هزار و ۳۷۰ کیلومتر مسیر شبکه گاز دارد که تاکنون بیش‌از ۸۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

نخعی بیان کرد: این پروژه یک طرح مهم ملی است که تا یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

وی از صبوری و بردباری شهروندان نسبت به حفاری‌های صورت گرفته برای گازرسانی قدردانی کرد و گفت: گازرسانی شهر زاهدان طرحی بزرگ و مهم است و لوله‌گذاری برای انتقال گاز و واگذاری انشعاب نیازمند رعایت نکات ایمنی و تست‌های مهم تخصصی است که انجام این اقدامات به بازه زمانی چند ماهه نیاز دارد به همین سبب از شهروندان عزیز که با وجود مشکلات ایجاد شده ناشی از حفاریها و ترددهای شهری نهایت همکاری و صبر را داشته اند صمیمانه قدردانی می کنیم.

عناوین برگزیده