تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۷۲۵۶۱
رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مطرح کرد:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر

می متالز - فراهانی گفت: وزارت کشور وظیفه دارد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری را با اولویت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر طی پنج سال آینده انجام دهد.
ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر

به گزارس می متالز، «مجید فراهانی» در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اصل 50 قانون اساسی گفت: حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن رشد کنند، وظیفه عمومی است و ظاهرا دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد و هر کدام از آن در ایفای سهم خود غفلت کرده ایم.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و اثرات نامطلوب آن تهدیدی برای زندگی اجتماعی است، افزود: توسعه حمل و نقل عمومی از ابزارهای کاهش آلودگی هوا است.      

فراهانی جایگزین کردن حمل و نقل عمومی به خودروی تک سرنشین را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و افزود: وزارت کشور وظیفه دارد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری را با اولویت شهرهای بالای 200 هزار نفر طی پنج سال آینده انجام دهد.

وی بیان کرد: این اقدام باید از محل منابع درآمدی ماده شش و از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات، صفر کردن پول بازرگانی خودروهای برقی و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت های برقی انجام شود.

فراهانی به وزیر کشور تذکر داد تا در این خصوص برای اجرای قانون هوای پاک توجه کند.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده