تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۲۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۲۷ محصول صنعتی و معدنی در هفت ماهه امسال رشد تولید داشتند

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، از بین ۴۳ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۲۷ محصول با رشد تولید مواجه شدند و ۱۶ محصول کاهش تولید داشتند.
۲۷ محصول صنعتی و معدنی در هفت ماهه امسال رشد تولید داشتند

به گزارش می متالز، سعید زرندی اظهار کرد:‌ در این مدت تعداد سه هزار و ۴۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۲۲.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۴ هزار و ۳۶۵ نفر صادر شد.

وی افزود: در این مدت یاد شده، مجوزهای صنفی صادر شده ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ فقره بوده است. همچنین در بخش معدن تعداد ۵۰۴ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸۹ فقره گواهی کشف و ۳۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: در هفت ماهه امسال تعداد ۵۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری با مجموع سرمایه‌گذاری ۷۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

زرندی ادامه داد: در این مدت صادرات کالاهای غیرنفتی ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن با ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده و میزان واردات به کشور، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: فولاد خام با ۱۴ میلیون تن ۶.۵ درصد، سیمان با ۳۶.۵ میلیون تن ۷.۲ درصد، کاتد مس با ۱۵۶ هزار تن ۱۳ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین‌لباسشویی) با یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه ۵.۸ درصد رشد تولید داشتند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پایان با بیان اینکه از بین کالاهای گروه لوازم خانگی یخچال و فریزر با ۶۸۴.۲ هزار دستگاه، رشد تولید ۹.۴ درصدی داشته است، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، انواع سواری با ۳۹۴.۵ هزار دستگاه افت ۳۵.۸ درصدی و محصولات پتروشیمی با ۳۲.۲ میلیون تن، افت 0.1 درصدی ثبت کردند.

عناوین برگزیده