تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۷۲۵۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر HSE شرکت فولاد آلیاژی ایران:

دنبال ارائه ایمنی تخصصی در صنعت فولاد هستیم

می متالز - مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: به دنبال طراحی و پیاده سازی فرآیندی هستیم تا به وسیله آن بتوان ایمنی تخصصی را در فولادسازی به کارگران آموزش داده و ان را در سطح کارخانه پیاده سازی نماییم.
دنبال ارائه ایمنی تخصصی در صنعت فولاد هستیم

به گزارش می متالز، مهدی قیصری در مورد ارتقاء جایگاه HSE کارخانه فولاد آلیاژی گفت: باتوجه به اهمیت مقوله های ایمنی، محیط زیست و بهداشت حرفه‎ای، از اردیبهشت ماه سال جاری، بخش HSE  از  زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی منفک شده و  به عنوان یک جایگاه مستقل زیرمجموعه عالی ترین مقام سازمان (مدیرعامل)  شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف این واحد، ایمن سازی مراحل و فرآیند تولید است، در ارتباط با احتمال آسیب کارگران در اثر عوامل زیان آور محیط کار گفت: از سالیان گذشته شناسایی، اندازه گیری و کنترل عوامل زیان اور محیطی، کنترل، کاهش مستمر و اثربخش آنها روی سلامت پرسنل در دستور کار شرکت قرار داشته و انجام شده است. در سال جاری نیز بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین روش اجرایی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، ارزیابی در خصوص استخراج و کنترل عوامل زیان اور محیط کار و تعریف تخصصی اقدامات اصلاحی به منظور کنترل حداکثری انها در دستور کار قرار گرفته است و این فرآیند برای نخستین بار، به صورت پایلوت صنایع فولادی استان در شرکت فولاد الیاژی ایران  پیاده سازی خواهد شد.

مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران تشریح کرد: با توجه به اهمیت و وزن بالای آلاینده‌های صوتی شغلی و گرد و غبار به عنوان عوامل غالب در فرآیند تولید فولاد، کنترل حداکثری آنها از طریق تنظیمات و کنترل عملکرد صحیح تجهیزات، وضعیت مناسب غبارگیرها و تامین لوازم حفاظت فردی متناسب با مخاطرات محیطی به صورت مداوم انجام می‌گیرد.

وی در مورد کنترل پرتوهای یونساز در بخشی از فرآیند تولید نیز گفت:‌ تمام تلاش انجام شده است تا با مضرات این پرتوها با استفاده از تجهیزات و همچنین تمهیدات لازم در فرآیندها در بالاترین سطح کنترل شده است. همچنین در این راستا با بهره گیری از کارشناس فیزیک بهداشت، ارسال و دریافت بازخورد اندازه‌گیری‌ها با سازمان ملی انرژی اتمی، تعامل دو سویه وجود دارد که نهایت  هدف شرکت فولاد آلیاژی ایران، ایجاد محیط سالم و بدون مخاطره برای کارگران است.

وی با بیان اینکه واحد درمانی این کارخانه نیز جزء یکی از بهترین‌های استان است، گفت:‌ پزشک و امکانات بیمارستانی به صورت کامل در کارخانه فولاد آلیاژی ایران وجود دارد تا درصورت بروز هرگونه بیماری یا حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت پذیرد.

قیصری اظهار کرد: هدف‌گذاری شده است تا در سال آینده به عنوان یک جایگاه برتر درحوزه HSE  در کشور مطرح شده و بتوانیم در سطح انجمن جهانی تولید کنندگان فولاد (World steel association) نیز دستاوردهای مجموعه را ارائه نماییم.

وی اظهار کرد:‌ در حال طراحی فرآیندی هستیم که به وسیله آن با همکاری تمام فولادسازان برتر کشور به کارگران فولاد آموزش تخصصی بدهیم.

عناوین برگزیده