تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۷۲۶۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

​2320 تن شمش آلومینیومی در بورس کالا معامله شد

می متالز - امروز دوشنبه 11 آذر ماه، 320 تن شمش شرکت‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو) و دو هزار تن شمش شرکت المهدی در بورس معامله شد.
​2320 تن شمش آلومینیومی در بورس کالا معامله شد

به گزارش می متالز، همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، در روز یکشنبه 10 آذر ماه، شرکت‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو) سه هزار تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (چهارشنبه 6 آذر ماه) که چهار هزار تن عرضه شد، یک هزار تن یا معادل 33 درصد میزان عرضه کاهش پیدا کرده است.

دیروز تقاضا برای خرید شمش خالص آلومینیومی شرکت ایرالکو در تالار اصلی، یک هزار و 920 تن بود که به همان میزان نیز معامله شد و مابقی که یک هزار و 80 تن بود، به تالار مچینگ انتقال یافت. در تالار مچینگ، 760 تن تقاضا برای خرید این شمش وجود داشت که به همین میزان نیز فروش رفت.

همان‌طور که در نمودار 2 آمده است، امروز 320 تن شمش خالص در بازار مچینگ عرضه شد که به همین میزان نیز فروش رفت و در مجموع شرکت ایرالکو سه هزار تن تقاضا برای خرید شمش آلومینیومی ایرالکو داشت.

شمش المهدی

همانطور که در نمودار 3 آمده است، دوشنبه 11 آذر ماه، دو هزار تن شمش هزار پوندی با خلوص 99.7 درصد شرکت المهدی در بورس کالا به قیمت پایه 208 هزار و 745 ریال به ازای هر کیلوگرم قیمت‌گذاری شد که نسبت به آخرین معاملات انجام شده (چهارشنبه 6 آذر ماه) که این محصول آلومینیومی به قیمت 207 هزار و 202 معامله شد، 0.7 درصد رشد قیمت داشت.

در روز دوشنبه 11 آذر ماه، شرکت‌ المهدی دو هزار تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (چهارشنبه 6 آذر ماه) که 400 تن عرضه شد، یک هزار و 600 تن یا معادل 400 درصد میزان عرضه افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، تقاضا برای خرید شمش خالص آلومینیومی شرکت المهدی در تالار اصلی، یک هزار و 740 تن بود که به همان میزان نیز معامله شد و مابقی که 260 تن بود، به تالار مچینگ انتقال یافت. در تالار مچینگ، 260 تن تقاضا برای خرید این شمش وجود داشت که به همین میزان نیز فروش رفت.

در مجموع امروز دو هزار تن تقاضا برای خرید شمش آلومینیومی المهدی وجود داشت که نسبت به آخرین معامله صورت گرفته (چهارشنبه 6 آذر ماه) که میزان تقاضا 100 تن بود، میزان تقاضا 1900درصد رشد داشته است. در نهایت، دو هزار تن شمش خالص آلومینیومی معامله شد که میزان معامله نسبت به آخرین معاملات انجام شده (چهارشنبه 6 آذر ماه) که میزان معامله 100 تن بود، میزان 1900 درصد رشد داشته است.

شمش آلیاژی صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان

100 تن شمش آلیاژی ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان در بورس کالا به قیمت پایه 235 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم قیمت‌گذاری شد که به دلیل نبود تقاضا، معامله‌ای نیز صورت نگرفت.

عناوین برگزیده