تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۷۲۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

انتشار اوراق به نفع "بورس" نیست

می متالز - امیدواریم دولت وعده خود در رابطه با عدم افزایش نرخ سوخت برق و گاز در سال آتی، عملی کند.
انتشار اوراق به نفع "بورس" نیست

به گزارش می متالز، مهرداد خدابخشی مدیرعامل کارگزاری حافظ در رابطه با انتشار اوراق در بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: انتشار اوراق برای کسری بودجه توسط دولت راه حل درستی نیست که به نفع بازار سرمایه باشد، و نقدینگی را از بازار خارج می‌کند.

وی درخصوص وضعیت سهام عدالت در بازار گفت: مهم‌ترین مساله دولت این است که کسری بودجه دارد و می‌خواهد آن را با فروش سهام‌های دولتی در سال آینده و انتشار اوراق حل کند، آوردن سهام عدالت نقدینگی را از بازار خارج می‌کند و به صورت موازی راه حل درستی نیست، و پیش بینی می‌شود بر خلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود، کار اساسی درمورد آوردن سهام عدالت در بازار انجام نشود.

مدیرعامل کارگزاری حافظ در مورد خروج شرکت‌های دولتی از حیاط خلوت دولت عنوان کرد: کوچک کردن دولت و کم کردن هزینه‌های دولت خوب است، ولی این‌ها مسایلی است که سال هاست می‌خواهد انجام شود و تصمیماتش هم گرفته می‌شود، اما هیچ وقت به سرانجام نرسیده یعنی شاهد واگذاری شرکت‌های کوچک دولتی نبوده ایم.

این کارشناس سرمایه در پایان به نرخ سوخت اشاره داشت و گفت: امیدواریم دولت وعده خود در رابطه با نیفزودن نرخ سوخت برق و گاز در سال آتی عملی کند، زیرا سال آینده یک فشار مضاعفی به شرکت‌ها تحمیل می‌شود به خاطر مساله مالیاتی و امیدوارم این افزایش نرخ برای حامل‌های انرژی وجود نداشته باشد.

عناوین برگزیده