تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۵۳۵
کد خبر: ۷۲۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت فولاد سهند آغاز:

وظیفه «سهند آغاز» ارائه خدمات به مشتریان خرد «فولاد مبارکه» است

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد سهند آغاز، یکی از مراکز خدماتی شرکت فولاد متیل، گفت: وظیفه اصلی مراکز خدماتی فولاد، تحویل ورق فولادی به مشتریان خرد شرکت فولاد مبارکه در ابعاد و تناژ سفارشی بوده و قادر به پاسخ گویی به مشتریان انواع ورق‌ها است.
وظیفه «سهند آغاز» ارائه خدمات به مشتریان خرد «فولاد مبارکه» است

به گزارش می متالز، ابراهیم عابدی در خصوص وضعیت فعالیت شرکت سهند آغاز، اظهار داشت: شرکت فولاد سهند آغاز  تحت پوشش هلدینگ فولاد متیل از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد مبارکه است. این شرکت، در 10 استان بزرگ کشور، 10 زیرمجموعه خدماتی دارد و این مجموعه‌ها نیز به عنوان مراکز خدماتی (Service Centers) شرکت فولاد کار می‌کنند.

وی افزود: وظیفه اصلی مراکز خدماتی فولاد از جمله شرکت سهند آغاز، تحویل گرفتن ورق‌های فولاد مبارکه و توزیع آن میان مصرف‌کنندگان است. به همین دلیل، به شرکت‌هایی که این قبیل اقدامات را روی ورق‌های فولادی انجام می‌دهد، مراکز خدماتی فولاد گفته می‌شود. از جمله محصولات اصلی شرکت تولید پروفیل  Z، خم‌کاری، تولید سوله و انواع سازه‌های فلزی، برش طولی و عرضی کلاف‌‌های فولادی سرد و گرم و انواع محصولات فولادی و ... است.

مدیرعامل شرکت فولاد سهند آغاز اضافه کرد: شرکت فولاد سهند آغاز دارای باسکول دیجیتالی 60 تنی است و حافظه آن گنجایش 100 هزار عدد را دارد. بازرسی دوره‌‌ای تجهیزات به ‌طور سالیانه یا هر 6 ماه یک بار جهت رعایت استانداردهای انجام می‌شود؛ به ‌‎طوری که اختلاف وزن در مقصد (شرکت فولاد سهند آغاز) با مبدا (شرکت فولاد مبارکه) به کمترین مقدار ممکن می‌رسد و بعضا اختلاف وزنی وجود ندارد.

عابدی با بیان اینکه ورق‌های گرم در حال حاضر بیش از 60 درصد از ورودی مرکز را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: طیف مصرف‌کنندگان و متقاضیان این محصول زیاد است؛ به ویژه آنکه مرکز خدمات فولادی سهند آغاز در استان آذربایجان شرقی، یکی از قطب‌های صنعتی کشور قرار دارد و بسیاری از تولیدکنندگان لوله و پروفیل، خودروسازان، تولیدکنندگان قطعات و لوازم جانبی خودرو و برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در این استان صنعتی واقع شده‌اند. مرکز سهند آغاز تمامی ضخامت‌های ورق‌های گرم فولاد مبارکه از دو میلی‌متر تا 16 میلی‌متر را دریافت و به مشتریان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به میزان سهمیه دریافتی، عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه هر سال سهمیه‌ای برای شرکت‌های خدماتی تحت پوشش خود در نظر می‌گیرد که سهمیه شرکت سهند آغاز، حدود 20 هزار تن در سال جاری بوده و بیش از 80 درصد از فروش همراه با خدمات است.

مدیرعامل شرکت فولاد سهند آغاز خاطر نشان کرد: مراکز خدماتی فولاد از جمله سهند آغاز عموما وظیفه رساندن محصولات شرکت فولاد مبارکه به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خرد را دارند. شرکت فولاد مبارکه دارای دو شبکه و تقسیم‌بندی عمده توزیع محصولات خود در بازار است. به این صورت که مصرف‌کنندگان و خریداران بیش از یک هزار تن در سال، مشتریان کلان بوده، کد مخصوص دارند و محصولات مورد نیاز خود را به طور مستقیم از فولاد مبارکه تامین می‌کنند. دسته دیگر مشتریان مبارکه، خرید کمتر از یک هزار تن در سال دارند که این شرکت، آن‌ها را به مراکز خدماتی همچون سهند آغاز ارجاع می‌دهد. از این رو، مشتریانی که در استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار مانند اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان، قرار دارند، می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از شرکت فولاد سهند آغاز خرید کنند.

عابدی در ادامه تصریح کرد: فولاد مبارکه، سیاست فروش به واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس، واسطه‌ها و تجار، عموما جزو مشتریان فولاد مبارکه قرار نمی‌گیرند زیرا این شرکت محصولات خود را مستقیما به تولیدکنندگان تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشتریان اصلی شرکت سهند آغاز قطعه‌سازها هستند که معمولا با شرکت تراکتورسازی تبریز همکاری می‌کنند، عنوان کرد: حتی تراکتورسازی نیز برخی نیازهای خود به ورق گرم را از شرکت ما تامین می‌کند. تولیدکنندگان لوازم خانگی، رادیاتورسازهای شوفاژ، سازندگان مخازن و منبع‌های آب تحت فشار و تانکرسازها دیگر مشتریان ورق گرم هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد سهند آغاز ادامه داد: بسیاری از قطعه‌سازها و برخی مشتریان ورق شرکت سهند آغاز، با توجه به خط تولید و نوع محصول خود، قادر به خرید کلاف 20 تا 25 تنی ورق گرم فولاد مبارکه نیستند. باید توجه داشت که یک کلاف ورق فولاد مبارکه حدود 250 تا 300 متر طول و یک تا 1.6 متر عرضه دارد. این شرکت‌ها دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای حمل، برش و شکل‌دهی ورق را ندارند. ضمن اینکه ممکن است نیازی به خرید کلاف‌های سنگین نداشته باشند. از این رو، مشتریان خرد سفارش خود را بر اساس ابعاد و تناژ به مراکز خدماتی ارائه می‌دهند و این مراکز ورق‌ها را طبق سفارش دریافتی، برش داده و به مشتریان تحویل می‌دهند. مشتریان می‌توانند ورق برش خورده را به ‌راحتی در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود بر اساس قالب تعریف شده قرار دهند و محصول تولید کنند.

عابدی در مورد خدماتی که شرکت سهند آغاز روی ورق‌های فولادی انجام می‌دهد، این‌گونه توضیح داد: خدمات شامل، برش طولی، عرضی و شکل‌دار است؛ به‌ طوری که یک کلاف 300 متری بر اساس سفارش می‌تواند به 50 ورق 6 متری تبدیل و تحویل مشتری شود. علاوه‌براین برخی دیگر از شرکت‌ها، سفارش‌هایی مبنی بر برش طولی دارند که شامل نوارهایی با عرض سه سانتی‌متر و طول چند متری می‌شود. به عنوان مثال، تولیدکنندگان رادیاتور شوفاژ و پنل‌های رادیاتورها، ابعاد خاصی را نیاز دارند که شامل عرض سه و هفت سانتی‌متر می‌شود. به ‌طور کلی، انجام خدمات روی ورق‌های فولادی به سفارش مشتریان بستگی دارد.

وی یکی دیگر از محصولات و خدمات عمده شرکت سهند آغاز روی ورق‌های گرم فولادی را ساخت پروفیل Z عنوان و خاطرنشان کرد: منظور از این شکل، تولید مقاطع فولادی به شکل حرف Z انگلیسی بوده و بیشتر برای سوله‌سازی و تولید سازه‌های فلزی به کار می‌رود.

عناوین برگزیده