تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۵۰۷
کد خبر: ۷۲۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سودسازی "ذوب" تا حذف "فولاد زرند ایرانیان"؛

"حریل" و رشد نه چندان جذاب برای سهامداران

می متالز - به نظر نمی‌رسد رشد سود خالص، رشدی جذاب از سوی سهامداران ارزیابی شود و شاید قیمت‌های کنونی سهام این شرکت با سود محقق شده همخوانی نداشته باشد.
"حریل" و رشد نه چندان جذاب برای سهامداران

به گزارش می متالز، علیرغم رشد چشمگیر قیمت سهم شرکت ریل‌ پرداز سیر در ماه‌های اخیر، صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت تغییرات محسوسی را در شرایط شرکت نشان نمی‌دهد.

گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت ریل پرداز سیر نشان از افزایش در حدود ۷۸ درصدی درآمد‌های حاصل از حمل بار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

یکی از بزرگترین ریسک‌های شرکت در سال‌های گذشته، سهم بالای ذوب آهن اصفهان در درآمد‌ها و حمل بار این شرکت بود که در صورت‌های مالی این شرکت همچنان به عنوان اصلی‌ترین مشتریان محسوب می‌گردد.

با این حال بهبود شرایط درآمدی و سودآوری شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اصلی‌ترین مشتری این شرکت تا حدود زیادی خیال سهامداران این شرکت را از منظر وصول مطالبات راحت نموده است.

از نکات جالب توجه صورت‌های مالی منتشره این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری عدم همکاری و حذف فولاد زرند ایرانیان از فهرست مشتریان این شرکت بوده در حالی که در سال مالی قبل درآمدی ۱۴۷ میلیارد ریالی از این محل نصیب شرکت شده بود.

شرکت ریل پرداز سیر در عملکرد ۶ ماهه نخست خود نیز با ثبت درآمدی ۱.۰۰۶ میلیارد ریالی موفق به تحقق سود خالصی ۱۶۶ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی در حدود ۸۷ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

با این حال به نظر نمی‌رسد رشد سود خالص، رشدی جذاب از سوی سهامداران ارزیابی شود و شاید قیمت‌های کنونی سهام این شرکت با سود محقق شده همخوانی نداشته باشد.

عناوین برگزیده