تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۳۲
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۷۲۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش شرکت فولادی نیپون استیل، برای تأمین کافی و بلندمدت مواد اولیه

می متالز - شرکت Anglo American سهم 12 درصدی معدن زغال‌سنگ Grosvenor را در کویینزلند استرالیا به گروهی از شرکت‌های ژاپنی از جمله نیپون استیل واگذار کرده است.
تلاش شرکت فولادی نیپون استیل، برای تأمین کافی و بلندمدت مواد اولیه

به گزارش می متالز و به نقل از Fastmarkets MB، طبق یک توافق‌نامه که پیش از تکمیل شامل شرایطی خواهد شد، شرکت Anglo American مبلغ حدود 141 میلیون دلار برای حداقل 12 درصد از سهام معدن Grosvenor دریافت خواهد کرد. ارزش مالکیت شرکت نیپون استیل در این معدن برابر با 57.3 میلیون دلار است که بخشی از استراتژی این شرکت جهت تضمین ثبات میان‌مدت و بلندمدت در تامین مواد اولیه بوده است. این معدن از سال 2016 زغال‌سنگ کک‌شوی باکیفیت با هزینه معدنی رقابتی تولید کرده است.

معدن Grosvenor از زیرساخت فرآوری زغال‌سنگ معدن Moranbah North (متعلق به شرکت Anglo American) استفاده می‌کند که مزایای زیادی مانند بهبود ظرفیت تولید، گسترش و ترکیب محصول باعث افزایش سود عایدی از جهت حاشیه سود، بهره‌وری و هزینه‌ها در این فرآیند یکپارچه می‌شود. گفتنی است که معدن Grosvenor در مجاورت معدن Monrabah North قرار دارد.

شرکت Anglo American از ماه جولای تا سپتامبر سال جاری 6.6 میلیون تن زغال‌سنگ متالورژیکی صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 22 درصدی داشت. تولید معدن Grosvenor با رشد 8 درصدی به 1.3 میلیون تن رسید. این شرکت معدنی انتظار دارد در سال جاری 22 تا 24 میلیون تن مواد اولیه فولادسازی تولید کند.

لازم به اشاره است که قیمت محموله دریایی زغال‌سنگ کک‌شو با کاهش تقاضای خرید خارج از چین، تحت فشار بوده است. میانگین شاخص پریمیوم FOB زغال‌سنگ سخت کک‌شو بندرگاه DBCT از ابتدای نوامبر به 133.62 دلار بر تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39.6 درصد افت داشت و کمترین میانگین ماهانه از سپتامبر 2016 بوده است.

عناوین برگزیده