تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۷۲۶۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید

می متالز - اردشیر سعدمحمدی در گردهمایی پرسنل امور حراست و حفاظت فیزیکی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالن آزادی شهر سرچشمه افزود: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن در قالب ۲۸۰ هزار تن در مجتمع مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن در خاتون آباد ارتقا پیدا خواهد کرد.
ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش می متالز، وی اظهار داشت: در دهه مبارک فجر نیز به میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پروژه شامل ۱۵۰ میلیون یورو برای افزایش ظرفیت ذوب مس به ۱۲۰ هزار تن، ۱۱۰  میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش اسید، ۴۰ میلیون یورو در بخش اکسیژن و ۱۰ میلیون یورو نیز در بخش انبار ذخیره کنسانتره در منطقه خاتون آباد افتتاح خواهد شد.

سعدمحمدی تصریح کرد: علیرغم اِعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، از سال گذشته تاکنون صادرات ۲ برابری مس انجام شده و امید می رود این صادرات تا پایان سال جاری به سه برابر افزایش یابد.

وی در مورد ارزش سهام مس در بورس نیز گفت: میزان ارزش سهام مس در بورس در شب عید امسال ۳۸۰ تومان بود و روز گذشته این ارزش به ۶۰۷ تومان افزایش یافت که نشان دهنده نگاه بازار بورس به مس است.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه های توسعه ای، گردش مالی مس را ارتقا ببخشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: کارخانه کنسانتره دره آلو در  سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و نیمه اول  سال هزار و ۴۰۰ نیز کارخانه کنسانتره دره زار افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه جاری میزان فروش مس از تولید این کالا بیشتر بوده است بیان کرد: به عبارتی فروش مس هفت هزار تن بیشتر از تولید آن داشتیم و امیدواریم در سال آینده تولید مس را به جایی برسانیم که برای اولین بار در تاریخ تولید مس، از ۳۰۰ هزار تن عبور کند و سرفصل جدیدی برای شرکت  مس باز کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: روزگاری در جبهه جنگ از ناموس و  خاک میهن دفاع کردیم امروز هم بحث جنگ اقتصادی را داریم و در جبهه اقتصاد مقاومتی هستیم، همه موظفیم فضای مناسب تولید را ایجاد کنیم و در این راستا قدم های موثری برداریم.

سعدمحمدی به بحث انتخابات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجتمع سرچشمه، تولید مس را بر عهده دارد و هر کس برای کار انتخابات و ایجاد فضای دلگرم می تواند فعالیت کند اما در محیط تولید به بحث تولید بپردازید.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم شرایط بیشتری با سرمایه گذاری و توسعه های جدید برای ایجاد اشتغال فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: حراست مأمن امن همه زیرمجموعه های سیستم است، پرسنل و نیروی کار باید آنقدر آرامش داشته باشند که بتوانند صحبت و دغدغه خود را به مدیر ارائه دهند؛ حراست بازوی توانمند مدیران است.

سعدمحمدی گفت: حراست باید خودش را به گونه ای جهت دهی کند که بتوانیم تحلیل های فنی درست را برای شایسته سازی و انتخاب افراد درست و به نحو احسنت انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سیستم مالی سیستم های سنتی مفهومی ندارد تأکید کرد: برای شفاف سازی، سیستم مالی نرم افزاری دو هفته پیش راه اندازی کردیم و پرسنل متخصص سرچشمه ، سونگون و غیره برنامه داخلی را در این رابطه نوشته اند و امیدواریم در همه زمینه ها سیستم مالی به روز و اتوماتیک  و یکپارچه شود.

سعد محمدی اظهار کرد: این کار می تواند برای میزان فروش، قیمت تمام شده کنسانتره، صادرات، قیمت جهانی و غیره اسناد مالی را به صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.

سعدمحمدی ادامه داد: هفته  گذشته با آوردن ۲۵ پزشک متخصص در بخش های مختلف دندانپزشک، متخصص قلب، چشم و ریه پنج روز اهالی منطقه شهربابک را به صورت کاملا رایگان درمان کردند.

وی افزود: در رفسنجان و منطقه جنوب  استان هم به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

عناوین برگزیده