تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۷۲۶۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن در شهرستان بستان آباد

می متالز - فرماندار بستان آباد از ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن توسط بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به توسعه معادن یکی از اولویت‌ها خواهد بود.
ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن در شهرستان بستان آباد

به گزارش می متالز، موسوی فرماندار بستان آباد در جلسه شورای معادن شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان بستان آباد از نظر تعداد معادن فعال در استان مقام اول را به خود اختصاص داده است گفت: متاسفانه از اینهمه معدن در شهرستان بیش از اینکه مزیتی برای شهرستان باشد به دلیل خام فروشی و بهره برداری‌های غیرمجاز وغیراصولی موجب خسارت به محیط زیست و منابع ملی شهرستان شده است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه بحران خاک از مسائل اصلی و روز کشور است گفت: در بسیاری از مناطق بحران خاک جدی‌تر از بحران آب است که شهرستان بستان آباد هم جزو آنهاست.

او گفت: شاید بتوان بحران اب را با انتقال آب از جا‌هایی دیگر حل کرد، اما بحران خاک قابل جبران نخواهد بود.

فرماندار بستان آباد گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و در بسیاری موارد ضعف‌ها یا خلا‌های قانونی، معادن علاوه بر محیط زیست، به زمین‌های کشاورزی و اقتصاد روستا‌ها نیز خسارت وارد می‌کنند.

موسوی در پایان از ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن توسط بخش خصوصی در شهرستان بستان آباد خبر داد و گفت: در بحث تو سعه شهرستان نیز توجه به توسعه و ساماندهی معادن یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی خواهد بود.

عناوین برگزیده