تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۷۲۶۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پاسخ یک مقام مسوول در وزارت صمت به انتقادات مطرح شده در خصوص میزان حقوق دولتی معادن

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: حقوق دولتی در شورای عالی معادن در حضور همه اعضا مصوب می‌شود و اگر ایراداتی به این افزایش وارد بود، نمایندگان انجمن‌ها و بخش خصوصی که در آن جلسه حضور داشتند، می‌توانستند ایرادات آن را مطرح کنند.
پاسخ یک مقام مسوول در وزارت صمت به انتقادات مطرح شده در خصوص میزان حقوق دولتی معادن

به گزارش می متالز، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها بخشی که در تحریم ها هیچ وقت به مشکل برنخورده و نخواهد خورد بخش معدن است.

وی ادامه داد: تا به امروز یک سری از معادن حقوق دولتی تعیین شده را پرداخت نکرده‌اند که از این به بعد باید همه آن را پرداخت کنند.

امیری افزود: حقوق دولتی براساس عیار ماده معدنی و میزان تناژ تولید است. بر خلاف تصور، افزایش زیادی نداشته است فقط  یک سری معادن جدید اضافه شده‌اند.

وی تاکید کرد: در میزان حقوق دولتی معادن فلزی تغییراتی ایجاد شده است اما در معادن غیرفلزی که سود زیادی ندارند تغییری به آن صورت ایجاد نشده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به اینکه چرا نظر بخش خصوصی در این مورد گرفته نشده است بیان کرد: حقوق دولتی در شورای عالی معادن در حضور اعضا مصوب می‌شود که اگر ایراداتی به آن وارد بود، نمایندگان انجمن‌ها و بخش خصوصی که در آن جلسه حضور داشتند، می‌توانستند ایرادات آن را مطرح کنند.

عناوین برگزیده