تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۷۲۶۸۲

رشد ۹ درصدی جا به جایی مسافر از راه‌آهن منطقه شمال غرب

می متالز - مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تردد مسافران ریلی از این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی نفر کیلومتر یافت.
رشد ۹ درصدی جا به جایی مسافر از راه‌آهن منطقه شمال غرب

به گزارش می متالز، علی خدایی در این مدت یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۴۷ نفر مسافر از طریق راه آهن منطقه شمال غرب جا به جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد را شاهد هستیم.

به گفته وی، در هر کیلومتر ۶۶۹ میلیون و ۶۳۸ هزارو ۵۶ نفر کیلومتر به سایر استان های کشور جا به جا شده اند که در این بخش رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: تعداد مسافر جابجا شده در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۰۶ نفر بود.

خدایی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۹ رام قطار بیش از هشت هزار مسافر را از این منطقه جابجا می کند.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور اظهار داشت: در زمان حاضر راه آهن این منطقه به تهران پس از محور خراسان به تهران دومین محور پرتردد مسافران ریلی در سطح راه آهن کشور محسوب می شود که روزانه بیش از ۳۳ رام قطار مسافری در آن تردد می کند.

خدایی، از مسافران خواست در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد، انتقاد، سوال مورد را با شماره   ۳۳۱۱۲۷۴۱ به صورت ۲۴ ساعت برای رسیدگی در میان بگذارند.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد.

این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی دارد.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.

عناوین برگزیده