تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۷۲۷۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیانپور:

سود بالای تسهیلات طرح ملی مسکن؛ متقاضیان باید ماهانه ۱/۵ میلیون تومان قسط پرداخت کنند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق برنامه ریزی وزارت راه، تسهیلات خرید مسکن در طرح ملی مسکن با سود ۱۸ درصد ارائه خواهد شد، این به معنای آن است که متقاضی باید ماهانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.
سود بالای تسهیلات طرح ملی مسکن؛ متقاضیان باید ماهانه ۱/۵ میلیون تومان قسط پرداخت کنند

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به انتقادات متقاضیان طرح ملی مسکن درباره شرایط ثبت نام در این طرح، گفت: در چند ماه اخیر طرح ملی مسکن در چند استان اجرایی شده، اما نحوه اجرا، ثبت نام و شرایط پرداخت به نحوی بوده که مردم نسبت به آن اعتراضات بسیاری را مطرح کرده اند.

وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است، به طوری که 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در قالب طرح بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد در قالب طرح بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.

مبلغ اولیه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن بسیار بالا است

وی تصریح کرد: یکی از اعتراضات مطروحه نسبت به شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن، مبلغ بالای اولیه برای ثبت نام در طرح مذکور است، از طرفی هدف اصلی طرح ملی مسکن خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه بوده، اما متأسفانه مبلغ اولیه بسیار بالا بوده و افراد بسیاری توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

سود بالای تسهیلات طرح ملی مسکن؛ متقاضیان باید ماهانه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان قسط پرداخت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی دیگر از انتقادات، سود بالای تسهیلات طرح ملی مسکن است، طبق برنامه ریزی وزارت راه، تسهیلات خرید مسکن در طرح مذکور با سود 18 درصد ارائه خواهد شد، این به معنای آن است که متقاضی باید ماهانه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان قسط پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تسهیل سازی شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن اقدام کند، هر چند که وزارتخانه برای تأمین زمین رایگان و تأمین اعتبارات لازم جهت ساخت با مشکل مواجه بوده، اما مردم نیز در این راستا باید مد نظر قرار گیرند.

عناوین برگزیده