تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۷۲۷۴۱

ضوابط و مقررات ساماندهی سکوهای الکترونیکی تدوین شد

می متالز - در راستای اهداف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه ساماندهی کسب و کارهای الکترونیکی و با هدف کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و هدایت رفتار سکوهای الکترونیکی، ضوابط و مقررات ساماندهی سکوهای الکترونیکی در فاز نخست تدوین شد.
ضوابط و مقررات ساماندهی سکوهای الکترونیکی تدوین شد

به گزارش می متالز، سکوهای الکترونیکی (Online Platforms) از جمله مدل‌ های نوین کسب و کار هستند که امروزه کاربرد آن ها رو به گسترش است.

گرچه کاربرد سکو‌های الکترونیکی مزایایی برای فعالان حوزه کسب و کارهای مجازی به همراه دارد، لیکن زمینه ظهور چالش هایی را نیز فراهم می سازد که فرآیند ساماندهی، کنترل و نظارت بر آنها را با پیچیدگی ‌هایی مواجه می‌ کند.

از این رو در مرحله اول، چالش‌ های موجود در این حوزه با برگزاری جلساتی با حضور سکوهای الکترونیکی پیشرو و نیز انجام برخی مطالعات تطبیقی، شناسایی شد.

همچنین در مرحله دوم از این طرح، با بررسی راهکارهای مورد استفاده در سایر نقاط جهان اعم از مقررات تنظیم شده در اتحادیه اروپا، قوانین تنظیم شده در کشور چین و ضوابط و مقررات وضع شده در کشور هندوستان و کشور هلند و همچنین با برگزاری جلساتی با نهادهای دولتی مرتبط با این حوزه و سکوهای الکترونیکی پیشرو، راهکارهایی در این راستا ارائه گردید.

گفتنی است که نتایج بدست آمده از این تحقیقات در قالب «سند چالش ها و راهکارها» گردآوری شده که بدینوسیله منتشر می شود.

لذا از صاحبنظران و خبرگان این حوزه دعوت به عمل می‌ آید تا پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده خود در خصوص سند مذکور را به پست الکترونیکی shabani.m@ecommerce.gov.ir ارسال و با این مشارکت ارزشمند خود، مرکز را در تدوین هر چه بهتر این طرح یاری فرمایند.

عناوین برگزیده