تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۷۲۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور اقتصادی استاندار کرمان خبر داد:

امضای تفاهنامه همکاری بین خانه صنعت و معدن کرمان و آذربایجان شرقی

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز در فضای ۲۰۰۰ متری برگزار می شود، گفت: تفاهمنامه هایی نیز همزمان با این نمایشگاه بین خانه صنعت و معدن کرمان و آذربایجان شرقی امضاء خواهد شد که این همکاری برای بخش خصوصی اهمیت دارد.
امضای تفاهنامه همکاری بین خانه صنعت و معدن کرمان و آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، "محمدعلی دهقان" امروز ۲۳ آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: صادرات کالا و محصولات هم برای کشور و هم استان کرمان حائز اهمیت است و ما استعدادهای بالقوه عظیمی در استان داریم که با به فعلیت رساندن آن می توانیم صارات استان را توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه هم صادرات از استان به سایر استان ها و هم به خارج از کشور را مدنظر داریم، افزود: حدود ۹۰ درصد از محصولات تولیدی استان کرمان به استان های دیگر صادر می شود و بسیاری از محصولات کشاورزی استان بیش از مصرف داخلی است.

دهقان تصریح کرد: ۲۰ درصد پسته تولیدی استان کرمان در کشور مصرف و بخش زیادی از ان محصول صادر می شود.

وی با اشاره به اهمیت پیدا کرن بازار مناسب برای محصولات تولیدی استان بیان کرد: برگزاری و حضور در نمایشگاه ها یکی راه های پیدا کردن بازار مناسب است لذا نمایشگاه توانمندی های استان کرمان ۲۵ تا ۲۹ آذرماه جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

معاون استاندار کرمان گفت: همزمان با این نمایشگاه، سه نمایشگاه فرش تبریز، شب یلدا و لیزینگ کالا و خدمات در محل مرکز نمایشگاه های تبریز در حال برگزاری است و مسوولان کشوری و از استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در فضای ۲۰۰۰ متری برگزار می شود، افزود: تفاهمنامه هایی نیز همزمان با این نمایشگاه بین خانه صنعت و معدن کرمان و آذربایجان شرقی امضاء خواهد شد که این همکاری برای بخش خصوصی اهمیت دارد.

دهقان اظهار کرد: جامعه هدف ما در این نمایشگاه، مردم استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل است و همچنین بازدیدکنندگانی از کشورهای خارجی مانند ترکیه، آذربایجان و کنسولگری های مستقر در تبریز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، صنایع بزرگ و مادر استان کرمان را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه استان کرمان سه ماه قبل در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور حضور داشته که حضور در نمایشگاه‌ها موجب به وجود آمدن بازارهای خوبی برای واحدهای تولیدی می شود تصریح کرد: هدف دیگر حضور در نمایشگاه، جذب سرمایه گذار است تا سرمایه گذاران با ورود به استان، موجب افزایش تولید و ایجاد اشتغال بشوند.

دهقان درباره هزینه برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان گفت: تاکید این بود که یارانه ای در این زمینه پرداخت نشود و هزینه حضور در نمایشگاه توسط بخش خصوصی و شرکت ها پرداخت می شود. البته تا ۵۰ درصد هزینه ها را برای شرکت ها تخفیف گرفته ایم اما هزینه ای از سوی دولت تامین نشده است.

عناوین برگزیده