تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۵۳۰
کد خبر: ۷۲۷۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سیمان ارومیه تاکید کرد:

اثر قطعی گاز بر سیمانی‌ها

می متالز - شرکت سیمان ارومیه هم از ماه های قبل پیش بینی این اتفاق را کرده بود و قرار است از مازوت استفاده نکنیم و با استفاده از کلینکر دپو شده، فعالیت شرکت در این ۳ ماه تداوم یابد.
اثر قطعی گاز بر سیمانی‌ها

به گزارش می متالز، شرکت گاز طی نامه ای به کارخانجات سیمانی اعلام کرده به مدت ۳ ماه به جای گاز از مازوت استفاده کنند.

یکی از سیمانی های پربازده ماه های اخیر سهم سیمان ارومیه بوده است. «ساروم» از ابتدای مردادماه تا امروز رشد قیمت ۹۶ درصدی داشته است. گزارش های عملکرد این شرکت هم حاکی از رشد تولید و فروش است. درآمد ۸ ماهه این شرکت، رشد ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

عبدالمجید نیکنام جهرمی مدیرعامل شرکت سیمان ارومیه در خصوص تاثیر استفاده از مازوت به جای گاز بیان کرد: استفاده از مازوت به جای گاز، هزینه بیشتری به کارخانجات سیمانی تحمیل می کند. در سنوات قبل در چنین شرایطی، مازوت با نرخ گاز محاسبه می شد و در اختیار کارخانجات سیمانی قرار می گرفت؛ ولی امسال هنوز در این مورد خبری ابلاغ نشده است. اما حتی اگر مازوت با قیمت گاز محاسبه شود، کرایه حمل مازوت به هزینه های شرکت های سیمانی اضافه خواهد کرد.

وی ادامه داد: معمولا شرکت های سیمانی پیش بینی چنین وضعیتی را می کنند و در دوره های قطعی گاز، از کلینکر دپو شده استفاده می کنند. شرکت سیمان ارومیه هم از ماه های قبل پیش بینی این اتفاق را کرده بود و قرار است از مازوت استفاده نکنیم و با استفاده از کلینکر دپو شده، فعالیت شرکت در این ۳ ماه تداوم یابد. اما به طور کلی استفاده از مازوت به جای گاز، آنقدر در افزایش هزینه های صنعت سیمان اثرگذار نیست که سیمانی ها درخواست افزایش نرخ بدهند.

مدیرعامل «ساروم» در خاتمه گفت: شرکت تا این لحظه وضعیت تولید و فروش مطلوبی داشته و در ۸ ماهه، بیش از بودجه پیش بینی شده، درآمد محقق شد. این روند مثبت در آذرماه هم ادامه داشته و با این شرایط، چشم انداز سودآوری «ساروم» روشن است.

عناوین برگزیده