تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۷۲۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملکرد ۶ ماهه "ذوب" حسابرسی شد/ آمار تولید و فروش صادراتی و درآمدها

می متالز - ذوب آهن ضمن انتشار صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده ۶ ماهه سال جاری در گزارش تفسیری مدیریت در خصوص عملکرد تولید و فروش صادراتی و درآمدهای فروش توضیح داد.
عملکرد ۶ ماهه "ذوب" حسابرسی شد/ آمار تولید و فروش صادراتی و درآمدها

به گزارش می متالز، شرکت ذوب آهن که با سرمایه 6.15 هزار میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس حاضر است، اقدام به انتشار صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده نیمه نخست سال جاری کرد.

بر این اساس، "ذوب" در دوره 6 ماهه به ازای هر سهم 73 ریال سود محقق کرده که نسبت به گزارش 6 ماهه حسابرسی نشده 3 درصد افت داشته که به دلیل افزایش سایر هزینه های عملیاتی در گزارش حسابرسی شده است. این شرکت در عملکرد واقعی 6 ماهه 451.5 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

طبق بررسی ها در گزارش تفسیری مدیریت، عملکرد تولید و فروش صادراتی به شرح زیر است:

فروش صادراتی

عملکرد تولید

درآمد فروش

درآمد کل فروش محصولات در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر ۵.۱ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ( ۲.۷ هزار میلیارد تومان) ۸۶ درصد افزایش یافته است و اهم دلایل این افزایش عبارتند از:

  • افزایش ۴۰ درصدی میانگین قیمت فروش محصولات فولادی از ۲۸۲۲ تومان بر کیلوگرم در دوره شش ماهه اول سال ۹۷ به ۴۰۳۶.۵ تومان بر کیلوگرم در دوره شش ماهه اول سال ۹۸ ناشی از افزایش نرخ تسعیر ارز فروش های صادراتی، افزایش نرخ فروش در بازارهای داخلی و افزایش ۳۵ درصدی تناژ فروش محصولات فولادی.
  • درآمد حاصل از کل فروش محصولات فرعی در دوره شش ماهه اول ۹۸ برابر با ۳۳۹.۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل(۲۸۱.۲ میلیارد تومان) ۲۱ درصد افزایش یافته است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی: بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی در دوره شش ماهه اول سال ۴‌.۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مبلغ ۱.۸ هزار میلیارد تومان در دوره مشابه سال قبل افزایش ۱۲۳ درصدی را نشان می دهد که به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه مصرفی (زغال سنگ، کک و سنگ آهن) و هزینه حمل و انتقال است.

هزینه های فروش اداری و عمومی: در دوره شش ماهه اول سال ۲۲۰.۹ میلیارد تومان است که نسبت به ۱۶۵.۵ میلیارد تومان در دوره مشابه سال قبل افزایش ۳۳ درصدی داشته است که ناشی از افزایش عوارض آلایندگی، افزایش هزینه حمل محصولات صادراتی و افزایش هزینه حقوق و دستمزد است.

سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی: در دوره شش ماهه اول سال ۸۰.۶ میلیارد تومان زیان است که نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۷۵ درصدی داشته که ناشی از کاهش زیان حاصل از تسعیر دارایی و بدهی‌های ارزی است.

هزینه های مالی: در دوره شش ماهه اول سال ۳۰۳.۳ میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۶ درصدی داشته است. عمده دلیل کاهش هزینه های مالی مربوط به تهاتر شدن بخشی از تسهیلات بانکی شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است.

سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی: در دوره شش ماهه اول سال ۱۳.۲ میلیارد تومان سود است که نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۷۹ درصدی داشته است. کاهش سایر درآمد و هزینه های غیر عملیاتی ناشی از کاهش درآمد حاصل از سود بانکی، درآمد حاصل از استرداد وجوه گمرکی و درآمد انبارداری شرکت است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده