تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۷۲۷۹۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
آخرین وضعیت مسکن ملی:

آغاز ثبت نام ۶ استان تا کمتر از یک ساعت دیگر / تغییر موضع وزیر راه درباره متقاضیان مسکن ملی

می متالز - در ادامه ثبت نام مسکن ملی، از ساعت ۱۰ امروز متقاضیان از شش استان اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان می‌توانند ثبت نام کنند.
آغاز ثبت نام ۶ استان تا کمتر از یک ساعت دیگر / تغییر موضع وزیر راه درباره متقاضیان مسکن ملی

به گزارش می متالز، دور پنجم ثبت نام مسکن ملی در سامانه اقدام ملی تولید مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir/ تا کمتر از یک ساعت دیگر آغاز می‌شود.

در اطلاعیه شماره ۹ سامانه اقدام ملی تولید مسکن آماده است: ثبت نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای شش استان اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان براساس ظرفیت‌های مشخص شده از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ پایان می‌پذیرد.

این گروه استانی، پنجمین گروهی هستند که که ثبت نام آن قرار است انجام شود، دور چهارم ثبت نام مسکن ملی برای پنج استان، سمنان، سیستان و بلوچستان (مرحله دوم)، خراسان رضوی، ایلام و آذربایجان غربی از ساعت ۱۰ روز ۱۹ آذر ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۲ آذر ماه ادامه داشت.

پیش از این، متقاضیان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان درخواست خود را ثبت کرده است.

پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: استان‌های باقی مانده در دو فاز مجزا تا آخر آذر ماه سال جاری برای ثبت نام می‌توانند اقدام کنند. همچنین ظرفیت‌های مصوب ثبت نام در استان‌ها برای بارگزاری در سامانه طرح اقدام ملی متعاقبا اعلام می‌گردد.

نکته قابل تامل در خصوص این طرح این است که بارها از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به شرایط شرکت در این طرح به متقاضیان گوشزد شده است؛ برای نمونه رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانک ۱۸ درصد را در طرح مذکور ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند.

اما تغییر موضع محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قابل توجه است.

وی در مهر ماه امسال در خصوص این طرح گفت: کسانی که طبقه متوسط و پایین یعنی جامعه هدف ما هستند، برای تهیه مسکن در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند و دیگران هم که استطاعت مالی دارند، می‌توانند خودشان برای تهیه مسکن اقدام کنند.

اما چندی پیش در اظهار نظر دیگری اعلام کرده است: اجرای طرح ملی مسکن در کلان شهر‌ها با معضل روبه‌روست، زیرا زمین گران است و از سوی دیگر زمین دولتی وجود ندارد بنابراین نمی‌توان برای جامعه هدف قشر متوسط به پایین مسکن ساخت.

عناوین برگزیده