تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۷۲۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق کرمان:

بخش خصوصی از تحریم‌های داخلی شکایت دارد

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: ما از تحریم های خارجی هراسی نداریم و می توانیم بر آن غلبه کنیم ولی بخش خصوصی از تحریم داخلی شکایت دارد و ضروری است به عنوان یک واقعیت ملموس در مسیر توسعه صادرات و اقتصاد کشور به آن توجه شود.
بخش خصوصی از تحریم‌های داخلی شکایت دارد

به گزارش می متالز، سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در اتاق کرمان افزود: مساله حمل و نقل مشکل اصلی در مسیر صادرات و هزینه تامین مالی را برای صادرکنندگان چندین برابر کشورهای دیگر است لذا چگونه می توان با این وضعیت در دنیا رقابت کرد؟

وی اظهار داشت: داستان مالیات بر ارزش افزوده و دشواری برگشت ارز گریبانگیر صادرات کشور شده و مشکل گمرکات در کرمان رفع شده اما گمرکات مرزی به علت مسائل ابتدایی مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد می کنند که باید به صورت جدی رفع شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به مشکلات استاندارد در صادرات کالا تصریح کرد: رایزنان بازرگانی در وزارت امور خارجه بستر صادرات را با استفاده از دیپلماسی اقتصادی رفع کنند و متاسفانه دیپلماسی اقتصادی ما متناسب با نیاز کشور نیست که مسئولان مربوطه باید در این رابطه توضیح دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی روی مسائل و مشکلات صادرات کار کرده و می‌تواند چالش های توسعه صادرات را به صورت موردی اعلام کند زیرا کشور برای توسعه اقتصادی باید به سمت رفع این مشکلات پیش رود.

طبیب‌زاده گفت: ۲.۲ میلیارد دلار صادرات سالانه در استان کرمان با عزم جدی مسئولان و ظرفیت ها امکان افزایش تا مرز ۱۰ میلیارد دلار را دارد و مشکلات خارجی و داخلی اگر رفع شود، می توانیم به این هدف خود برسیم.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین سازمان های مربوط به صادرات در استان کرمان وجود دارد گفت: سال آینده سال صادراتی اتاق بازرگانی کرمان نام گذاری می شود لذا باید به سمت رفع مشکلات ییش رویم و کاری عملیاتی و اجرایی و قابل ارائه تهیه کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه صادرکنندگان و وارد کنندگان ارز در شرایط کنونی، کاری دشوار انجام داده‌اند و باید از این جهادگران تقدیر شود گفت: صادرکنندگان استان توانمندی بسیاری دارند و اگر شرایطی سهل فراهم کنیم، صادرات کشور توسعه می‌یابد.

عناوین برگزیده