تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۷۲۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمار پرونده‌های قاچاق کالا در تهران چقدر است؟

می متالز - معاونت حقوقی گمرک تهران گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا در تهران بررسی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
آمار پرونده‌های قاچاق کالا در تهران چقدر است؟

به گزارش می متالز، وحید خدرویسی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا در تهران بررسی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

معاون حقوقی گمرک تهران افزود: در راستای ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد پرونده‌های قاچاق کالا که در این مدت در استان تهران بررسی و اعلام نظر شد حدود یک هزار و ۵۰ پرونده بود این آمار ۱۶ شهرستان استان تهران را نیز شامل می‌شود.

به گفته وی؛ این در حالی هست که سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰۰ پرونده با ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در تهران کشف و بررسی شده بود و همانگونه که مشخص است ارزش پرونده‌های قاچاق کالا در شش ماهه امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

خدرویسی دلیل رشد چشمگیر کشفیات و پرونده‌های قاچاق کالا را در نیمسال سال جاری، عزم جدی دستگاه‌های ذی‌مدخل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هماهنگی بسیار خوب دستگاه‌ها عنوان و تاکید کرد: معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی، واجا، سپاه، تعزیرات حکومتی، دادسرای اقتصادی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری بسیار خوبی با گمرک در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق داشتند.

وی با تاکید بر زحمات و تلاش‌های همکاران خود در معاونت حقوقی گمرک تهران عنوان کرد: خوشبختانه برخلاف برخی اظهار نظر‌ها همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا در میان دستگاه‌های همکار وجود دارد و در این مسیر نقش سامانه‌های الکترونیکی به ویژه سامانه جامع گمرکی به دلیل تجمیع اطلاعات در این سامانه و امکان تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق بسیار قابل توجه بوده است.

عناوین برگزیده