تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۲۹۲۳
سرویس خبر : انرژی
پیشرفت ۹۵ درصدی در بخش تاسیسات نفتی

شمارش معکوس برای تکمیل طرح توسعه میدان آذر آغاز شد

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با اشاره به شتاب در روند توسعه میدان نفتی مشترک آذر، گفت: پیشرفت این طرح در بخش نفت و تاسیسات نفتی به ۹۵ درصد رسیده است.
شمارش معکوس برای تکمیل طرح توسعه میدان آذر آغاز شد

به گزارش می متالز، تورج دهقانی با بیان اینکه تسریع در اجرای طرح توسعه میدان نفتی آذر منطبق با اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است، گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این هدف محقق شده و بخش‌های تکمیلی نیز طی ماه‌های آینده محقق می‌شود.

وی ضمن تاکید بر ارزش تکمیل طرح توسعه میدان نفتی آذر، آخرین وضع پیشرفت این طرح را با توجه به برنامه هدف‌گذاری شده جهت تحقق ظرفیت تولید ۶۵ هزار بشکه در روز، در بخش نفت و تأسیسات نفتی ۹۵ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: عملیات حفاری چاه‌های بخش بالادست طرح توسعه آذر به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله اسید کاری و آماده تولید است.

دهقانی عنوان کرد: با توجه به مشترک بودن میدان نفتی آذر، لازم است هرچه سریع‌تر دستیابی به افزایش ظرفیت تولید این میدان محقق شود از این رو طی ماه‌های گذشته تمرکز بر روی تکمیل واحد تاسیسات فرآورشی بوده و امیدواریم با شتابی که در روند فعالیت‌های طرح وجود دارد، طی چند ماه آینده این بخش نیز تکمیل و آماده راه‌اندازی شود.

وی ارتقای توانمندی و به‌کارگیری بیشتر توان داخلی در میدان‌های نفتی را از اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: با وجود اینکه این میدان نفتی به لحاظ ویژگی‌های مخزن میدان سختی است، اما توسعه این میدان از سوی پیمانکاران ایرانی انجام و به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) روز چهارشنبه (۲۰ آذرماه) از روند پیشرفت فعالیت‌های طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید کرد.

عناوین برگزیده