تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۷۲۹۳۴
سرویس خبر : انرژی

مواد شیمیایی مهم و پرمصرف صنعت نفت نیازسنجی می‌شوند

می متالز - مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از تشکیل کمیته مواد شیمیایی در شرکت ملی نفت ایران برای شناسایی مواد شیمیایی مهم و مورد استفاده صنعت خبر داد.
مواد شیمیایی مهم و پرمصرف صنعت نفت نیازسنجی می‌شوند

به گزارش می متالز، سعید کوتی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصص تجهیزات صنعت نفت خوزستان درباره مسوولیت برنامه‌ریزی کلی برای شناسایی توانمندی‌های ساخت داخل، اظهار کرد: کمیته‌ای با عنوان کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت با حضور همه شرکت‌های تابع نفت تشکیل شده که مسئولیت نیازسنجی در حوزه مواد شیمیایی مهم و مورد استفاده صنعت را به‌عهده گرفته است و می‌توان گفت این اقدام به نوبه خود گامی حیاتی به شمار می‌رود، زیرا مواد شیمیایی برای استمرار تولید بسیار حائز اهمیت‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه قرار است در این کمیته همه نیازهای شرکت ملی نفت ایران از لحاظ مواد شیمیایی شناسایی، اولویت‌بندی و پیگیری شود، گفت: دستورعمل‌های مرتبط با این موضوع ابلاغ شده‌اند و هم‌اکنون در بعضی از شرکت‌ها برون‌سپاری تأمین مواد شیمیایی در مرحله خوبی قرار دارد.

کوتی دربارع برون‌سپاری اقلام مورد نیاز صنعت نفت ادامه داد: پیش از این تأمین و ساخت ۱۲ هزار قلم از اقلام مورد نیاز صنعت را برون‌سپاری کردیم و هم‌اکنون ۱۵۰۰ قلم را نیز به‌صورت فهرستی آماده کرده‌ایم و قرار است سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق، این اقلام را برون‌سپاری کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکل اشتغال جوانان افزود: برای کم‌رنگ کردن مشکل اشتغال باید به آرامی روند واردات را کم‌ر کنیم و کار را به دست سازندگان داخلی بسپاریم تا همسو با آن ضمن حمایت از توان تولید و ساخت داخل، در وهله نخست مشکل اشتغال جوانان کاهش یابد، رونق اقتصادی به شیوه‌های مختلف به‌ویژه به صورت اجتناب از خروج ارز، حاصل شود و هدف نهایی ما که خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است، حاصل شود.

عناوین برگزیده