تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۲۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کمالی پور با اشاره به سفر قریب‌الوقوع روحانی به ژاپن تأکید کرد:

ضرورت افزایش مبادلات تجاری با ژاپن با تأکید بر حذف دلار

می متالز - نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: جمهوری اسلامی میانجی‌گری هیچ کشوری را برای ارتباط با آمریکا نمی‌پذیرد.
ضرورت افزایش مبادلات تجاری با ژاپن با تأکید بر حذف دلار

به گزارش می متالز، یحیی کمالی پور، با اشاره به سفر قریب الوقوع روحانی به ژاپن و احتمال طرح موضوع میانجی‌گری توسط این کشور میان آمریکا و ایران گفت: میانجی گری برای آمریکا منسوخ است و فایده ای ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: شاید در ظاهر ترامپ بخواهد با برخی اقدامات، محبوبیتی کسب کرده و خود را اهل صلح و سازش نشان دهد اما در واقع اینگونه نیست و میانجی گری هیچ کشوری برای کشور دشمنان فایده ندارد چرا که هر قدمی که در این راستا برداشته می شود صرفا دشمنی را بیشتر می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ژاپن در گذشته یکی از شرکای تجاری ایران بوده و مبادلات تجاری در سطح گسترده با این کشور انجام می شد، عنوان کرد: این سفر باید بتواند باعث افزایش سطح مبادلات تجاری شود و البته این نکته حائز اهمیت است که برای کاهش مشکلات بازرگانی باید از ارز داخلی میان دو کشور برای تجارت استفاده کرد و دلار باید از این معاملات حذف شود.

کمالی پور در ادامه با اشاره به اهمیت همراهی هیات دولت و تیم ریاست جمهوری از سوی یک هیات تجاری اظهار داشت: تا جایی که هزینه ای بر کشور تحمیل نشده و دستاورد سفر هیأت تجاری بیش از هزینه های آن باشد، خوب است که این گروه ها، هیات سیاسی کشورمان را همراهی کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت افزایش مراودات اقتصادی با کشوری همچون ژاپن خاطرنشان کرد: در سایه این سفر باید تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دنبال شود.

عناوین برگزیده