تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۷۲۹۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دادستان عمومی و انقلاب اسفراین:

اعلام جرم علیه دو دستگاه به علت انجام نشدن مصوبات شورای تامین در معدن آلبلاغ

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین از اعلام جرم علیه دو دستگاه به علت انجام نشدن مصوبات شورای تامین در معدن آلبلاغ خبر داد.
اعلام جرم علیه دو دستگاه به علت انجام نشدن مصوبات شورای تامین در معدن آلبلاغ

به گزارش می متالز، کریمی اظهارکرد: تخریب تونل های ایجاد شده در این معدن به منظور جلوگیری از ریزش یکی از مصوباتی بوده که باید اجرایی می شده است.

وی افزود: پیگیری های لازم از سوی مراجع قضایی اسفراین در حال انجام است و اعلام جرم برای مدیران دو دستگاه نیز انجام شده است.

گفتنی است معدن آبلاغ در منطقه حفاظت شده ساری گل در شهرستان اسفراین قرار دارد و هنوز پروانه بهره برداری برای برداشت مواد معدنی در این معدن از سوی دستگاه ذی ربط صادر نشده است.

طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی در تابستان امسال قرار بر این شد تا ایمیدرو برای برآورد میزان ماده معدنی سرب و روی موجود در این معدن اکتشافات لازم را انجام دهد که در این راستا تامین امنیت برای انجام این عملیات نیز توسط ایمیدرو بوده است اما تاکنون وارد عرصه نشده است.

برای برداشت مواد معدنی سرب و روی تعدادی از افراد به صورت غیرمجاز وارد منطقه شده که همین نیز سبب شده تاکنون پنج نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز جان خود را بر اثر ریزش تونل های ایجاد شده از دست دهند.

عناوین برگزیده