تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۷۲۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها

می متالز - نمایندگان مجلس با واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها موافقت کردند.
واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها

به گزارش می متالز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 24 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ماده (12) این لایحه با 149 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (12) این لایحه آمده است: معادل دوازده ‌‌در‌‌هزار ‌ارزش‌ گمرکی کالا‌‌‌های وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می‌شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌های کشور) واریز شده تا به نسبت 13 درصد (13%) کلان شهرها، 35 درصد (35%) دهیاری‌ها و52 درصد (52%) سایر شهرداری‌ها و بر اساس شاخصهای جمعیت و کمتر توسعه‌یافتگی، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گردد. وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد براساس سهم‌های تعیین‌شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به‌ جز پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممنوع است.

همچنین نمایندگان با الحاق یک تبصره به این ماده با 129 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره الحاقی آمده است: گزارش واریزی‌ها و نحوه توزیع منابع هر 6 ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.

عناوین برگزیده