تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۷۳۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

نشانه‌ای از کاهش دلار به چشم نمی‌خورد

می متالز - این روز‌های بازار سرمایه با دو ابهام "بودجه" و "نرخ ارز" سپری می‌شود.
نشانه‌ای از کاهش دلار به چشم نمی‌خورد

به گزارش می متالز، محمد مشاری، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در ارزیابی بازار جاری گفت: از ابتدا شاهد روند مثبت بازار بودیم اما، در ادامه حجم عرضه‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته شاهد رشد شارپی بورس بودیم. این روز‌های بازار سرمایه با دو ابهام "بودجه" و "نرخ ارز" سپری می‌شود و سرمایه گذاران با توجه به نرخ‌های مختلفی که به گوش می‌رسد در تردید به سر می‌برند. 

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی سهم‌های ارزنده این روز‌های بورس عنوان کرد: کماکان گروه‌های دارویی می‌توانند پیشرو بازار باشند. 

وی همچنین افزود: طی روز‌های آتی و با توجه به بهبود شرایط جهانی اقتصاد و کاهش تنش جنگ تجاری مابین چین و آمریکا، بنابراین گروه‌های معدنی و فلزی نیز می‌توانند رشد‌های خوبی را تجربه کنند. 

مشاری در خصوص ادامه روند افزایشی نرخ دلار گفت: صعود دلار همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر روند افزایشی و تغییر به کاهشی شدن این نرخ مشاهده نمی‌شود.

 وی ادامه داد: افت و خیز‌های دیده شده در قیمت دلار نیز در این روند تغییری ایجاد نکرده و کماکان نرخ ارز، حداقل تا پایان سال جاری صعودی پیش بینی می‌شود. 

این کارشناس بازار سرمایه با ذکر اینکه نمی‌توان سقفی برای قیمت دلار در نظر گرفت اظهار داشت: فعالان بازار ارز و طلا  قیمت ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان را برای دلار تا پایان سال پیش بینی می کنند.

لازم به ذکر است، حرکت شارپی یا «spike» مجموعه‌ای از حرکت‌های صعودی یا نزولی قیمت در بازار است که با مقیاسی تقریبا بزرگ و در یک بازه زمانی کوتاه صورت می‌گیرد.

عناوین برگزیده