تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۷۳۰۷۷
سرویس خبر : انرژی

پیش شرط تامین برق برای استخراج ارز مجازی

می متالز - وزیر نیرو با تشریح پیش‌شرط تامین برق برای استخراج ارز مجازی عنوان کرد: کسانی که مراحل قانونی لازم برای استخراج ارز مجازی را طی کرده و مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند، می‌توانند از خدمات برق استفاده کنند. رضا اردکانیان با بیان اینکه دولت تصویب نامه‌ای درباره چگونگی کار برای استخراج ارزهای مجازی داشته، ادامه داد: وزارت نیرو دستورالعملی به تفصیل با توجه به تصویب نامه دولت تهیه کرده است.
پیش شرط تامین برق برای استخراج ارز مجازی

به گزارش می متالز، وزیر نیرو افزود: بر این اساس کسانی که متقاضی فعالیت در زمینه استخراج ارزهای مجازی هستند باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند. به گفته اردکانیان کسانی که مجوز قانونی داشته باشند، برابر مصوبه دولت و تصویب نامه شرکت توانیر به آنها خدمات داده خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تکلیف روشن شده و هر کس روال را طی کند می‌تواند طبق ضوابط و مقررات درساعات و ایامی که مجاز است از انرژی برق برای این کار استفاده کند،‌گفت: افرادی نیز که روال قانونی را سپری نکنند، برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بر این اساس، این نرخ در ۸ ماه غیر گرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود و در چهار ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود اما استخراج‌کنندگان ارز مجازی این قیمت را غیر رقابتی دانسته و خواستار اصلاح آن شدند، برخی معتقدند که تعیین این قیمت به افزایش فعالیت غیرمجاز منجر خواهد شد.

عناوین برگزیده