تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۷۳۱۰۰
مدیرعامل فولاد متیل خبر داد:

اصلاح شبکه توزیع با استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات

می متالز - مدیرعامل فولاد متیل تصریح کرد این شرکت با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور استارت‌آپ‌ها، درصدد اصلاح شبکه توزیع و تغییر شیوه توزیع با استفاده گسترده از فناوری اطلاعات است.
اصلاح شبکه توزیع با استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات

به گزارش می متالز، محسن رضیعی با اعلام این مطلب گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه همواره بر استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید داشته و به همین منظور و برای شروع این کار درصدد ایجاد یک تابلوی قیمت خرده‌فروشی محصولات فولادی در بخش تولیدات فولادمبارکه هستیم. رضیعی، در حاشیه برگزاری نمایشگاه متافو گفت: مراکز خدماتی شرکت فولادمتیل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین شبکه توزیع محصولات فولادمبارکه، طی ربع قرن گذشته، خدمات متعددی را به مشتریان بزرگ‌ترین هلدینگ فولادی کشور ارائه کرده‌ است.

رضیعی با تاکید بر نقش مراکز خدماتی تصریح کرد: در این راستا همواره تلاش بر این بوده است تا انتظارات و دیدگاه‌های مشتریان به مدیریت و خطوط تولید فولادمبارکه رسانده شود. در این فرآیند شرایط برد-برد برای فولاد مبارکه با ارائه دیدگاه‌های مشتریان و شکل‌گیری صنایع کوچک با تامین ورق موردنیاز آنها حتی در کمترین مقادیر فراهم شد.  مدیرعامل شرکت فولادمتیل در توضیح عملکرد این تابلوی پیشنهادی گفت: قیمت‌گذاری در این تابلو مانند نظام موجود در بازار سرمایه، براساس نظام عرضه و تقاضاست و هیچ‌گونه قیمت‌گذاری به روش دستوری در این تابلو جای نخواهد گرفت. علاوه ‌برآن، سقف و کف محدودکننده‌ای در این روش در نظر گرفته خواهد شد و در صورت نیاز به تایید نهادهای نظارتی قیمت‌گذاری، به‌دنبال آن هستیم تا تاییدیه‌های موردنظر نیز اخذ شود.  به نظر می‌رسد این تابلو به یک تابلوی رسمی در سطح کشور تبدیل شود. به همین دلیل برای طراحی این مدل، از اقتصاددانان، متخصصان بازار، نخبگان مراکز خدماتی و معاونت فروش فولادمبارکه کمک خواهیم گرفت.  وی در پاسخ سوالی درباره تفاوت این تابلو با تابلوی بورس کالا گفت: تفاوت این سیستم با عرضه ورق در بورس کالا در این است که هدف از عرضه در بورس کالا کشف قیمت است و ورقی که در بورس کالا عرضه می‌شود ویژه تولیدکنندگان بزرگ و متوسط است، درحالی‌که این تابلو درصدد ایجاد قیمت ویژه سیستم خرده‌فروشی برای کالایی است که پس از دریافت خدمات مراکز خدماتی، در اختیار مشتری نهایی قرار می‌گیرد.  وی خاطرنشان کرد: مراکز خدماتی فولادمتیل علاوه ‌بر فعالیت‌های بازرگانی و سیستم توزیع محصولات فولادی در سطح تولیدکنندگان خرد، خود نیز به تولید محصولات با ارزش افزوده می‌پردازند و خدماتی مانند واگن‌سازی، تولید سازه‌های فلزی و پل، تولید سازه‌های صنعتی کارخانه‌های تولیدی، ساخت مخازن و قطعات خاصی مانند استاتور در سبد تولیدات این مراکز خدماتی است. به‌عنوان مثال، در تولید استاتور از روش خاصی بهره گرفته شده است تا با به حداقل رساندن ضایعات تولید و کاهش قیمت تمام‌شده، شرایط رقابتی خوبی ایجاد کنیم.

عناوین برگزیده