تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۷۳۱۷۵
یارمحمدی مطرح کرد:

اتصال بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی با اجرای ۵ فاز توسعه‌ای/ وجود برخی موانع جغرافیایی در توسعه بندر

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی منطقه چابهار شامل ۵ فاز اجرایی است که طبق برنامه ریزی، با بهره برداری از تمام فازها، بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل خواهد شد.
اتصال بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی با اجرای ۵ فاز توسعه‌ای/ وجود برخی موانع جغرافیایی در توسعه بندر

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند اجرای فاز دو پروژه بندر شهید بهشتی، گفت: خوشبختانه این پروژه پیشرفت قابل قبولی داشته و امیدوارم هر چه سریع تر به بهره برداری برسد، زیرا با بهره گیری از این ظرفیت، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید بهشتی افزایش خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی میزان بارگیری و تخلیه بار در این بندر حدود 2 و نیم میلیون تن است، حال با اجرای فاز دو پروژه بندر شهید بهشتی به حدود 8 و نیم میلیون تن می رسد، البته طبق چشم انداز توسعه منطقه چابهار، میزان تخلیه و بارگیری کالا باید به حدود 85 میلیون تن برسد.

وجود برخی از موانع جغرافیایی در توسعه بندر شهید بهشتی

وی گفت: از طرف دیگر برای توسعه بندر شهید بهشتی برخی موانع و مشکلات جغرافیایی وجود دارد به طوری که این بندر میان شهر چابهار محصور شده و امکان توسعه عرصه بندر وجود ندارد، از این رو با اجرای فاز 2 بندر بهشتی، مساحت بندر به حدود 420 هزار هکتار خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بندر چابهار به ویژه شهید بهشتی از ظرفیت های بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی کشورمان برخودار است، از این رو می توان با توسعه عرصه و مساحت بندر، حجم بیشتری از تعاملات اقتصادی را به سمت بندر شهید بهشتی هدایت کرد.

با افتتاح 5 فاز، بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل خواهد شد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی منطقه چابهار شامل 5 فاز اجرایی است که طبق برنامه ریزی، با بهره برداری از تمام فازها، بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل خواهد شد.

عناوین برگزیده