تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۷۳۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهم‌نامه همکاری در حوز حمل و نقلی ایران و قرقیزستان به امضا رسید

می متالز - تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی ایران و کشور قرقیزستان درباره تعرفه ترجیحی گمرک و تعیین تعرفه ترانزیت به امضا رسید.
تفاهم‌نامه همکاری در حوز حمل و نقلی ایران و قرقیزستان به امضا رسید

به گزارش می متالز، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و قرقیزستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران و جانات بشین اوف وزیر حمل و نقل قرقیزستان به امضا رسید، گفتنی است موضوع این تفاهم‌نامه مشترک درباره تعرفه ترجیحی گمرک بین ۲ کشور و تعیین تعرفه ترانزیت است، همچنین این اجلاس ۲ روز بوده و هیات همراه دو کشور درباره حوزه‌های حمل ونقلی از جمله بندری، ریلی، جاده‌ای و هوایی بحث و گفت‌وگو می‌کند.

روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این اجلاس اعلام کرد، حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار است و کشور قرقیزستان می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی باشد.

وزیر راه وشهرسازی تأکید کرد: کمیسیون ۲ کشور حدود ۳ سال پیش برگزار شده بود و تفاهم‌نامه امروز و برگزاری این اجلاس می‌تواند بیانگر اعتقادات دو کشور برای افزایش و توسعه سطح همکاری‌ها در تمامی ابعاد باشد.

او افزود: اطمینان داریم با برگزاری مذاکرات و توافقات صورت گرفته سطح روابط بین ۲ کشور با پتانسیل خوبی به نقطه عطفی در بین جوامع برسد، همچنین سند راهبردی همکاری و عضویت آن در تعرفه ترجیحی اورآسیا می‌تواند تسریع و تسهیل کننده سطح روابط تجاری بین دو کشور باشد.

عناوین برگزیده