تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۷۳۲۱۹
سرویس خبر : زمین شناسی
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

بیش از ۹۰ درصد هدف فعالیت اکتشافی ژئوفیزیک هوایی انجام شد

می متالز - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مدت هفت ماهه امسال آمار داد که از هدف کمی ۳۰ هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف مواد معدنی، ۲۸ هزار کیلومتر خطی انجام شد که حاکی از تحقق بیش از ۹۰ درصدی در این مدت است.
بیش از ۹۰ درصد هدف فعالیت اکتشافی ژئوفیزیک هوایی انجام شد

به گزارش می متالز، بر پایه جداول آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این ارتباط منتشر ساخت، پیش‌بینی شده برای نیمه دوم امسال عملیات برداشت، با فعالیت در زمینه تحلیل و تفسیر جایگزین خواهد شد.
همچنین فعالیت انجام شده در زمینه اکتشاف مواد معدنی شناسایی، پی جویی عمومی و تفصیلی نیز هدف کمی ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع پیش‌بینی شده بود که در دوره این گزارش ۴۶ هزار کیلومتر مربع تحقق یافت و در توضیح این مطلب هم سازمان یاد شده افزوده است، به دلیل تخصیص نیافتن مناسب منابع مالی دارای بازدهی مورد انتظار نیست، اما برداشت‌های صحرایی مورد نظر در حال انجام است.
علاوه براین در زمینه تهیه نقشه‌های زمین شناسی در مقیاس یک ۲۵ هزارم هم هدف کمی رقم ۴۷ ورقه نقشه - گزارش پیش‌بینی شده بود که ۲۸ ورقه نقشه - گزارش تحقق یافت و در این ارتباط هم تخصیص نیافتن مناسب فاکتور جدی در این زمینه قید شده است.
سازمان مزبور در ارتباط با فعالیت انجام شده در زمینه مطالعه و بررسی مخاطرات و لرزه خیزی و زمین شناسی موضوعی نیز هدف کمی را رقم ۳۵ گزارش - ورقه نقشه قید کرده که در هفت ماهه امسال ۲۶ گزارش - ورقه نقشه تهیه شد که مطابق برنامه این بخش در حال انجام است.
بر اساس اطلاعات این سازمان، خدمات آزمایشگاهی با هدف کمی ۲۷ هزار نمونه آنالیز، هدف‌گذاری شده بود که در هفت ماهه امسال ۱۷ هزار نمونه انجام شد و عملکرد در این زمینه مرتبط با نیازهای بخش فنی است.
همچنین در ارتباط با ظرفیت یابی و ارزیابی ژئوپارک‌های ایران هدف کمی رقم یک محدوده ژئوپارک پیش‌بینی شده که در هفت ماهه در مرحله تجزیه و تحلیل داده قرار دارد و در زمینه توضیحات این بخش هم سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزوده است، مطالعات ظرفیت یابی آغاز شده است و پس از برداشت‌های صحرایی و انجام تجزیه و تحلیل‌های متناسب با فرآیند مربوطه، محدوده معرفی و گزارش نهایی تدوین خواهد شد.

عناوین برگزیده