تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۷۳۲۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بازارهای جهانی؛

قیمت و تقاضای فلز زرد کاهشی شد

می متالز - قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی پس از اعلام توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین با کاهش روبرو شده است.
قیمت و تقاضای فلز زرد کاهشی شد

به گزارش می متالز، با اعلام توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین ، سرمایه گذاران ترجیح داده اند تا به سوی دارایی های ریسکی تر بروند و این مساله موجب کاهش تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

توافق تجاری آمریکا و چین موجب شده است تا ۱۷ ماه تنش و جنگ تجاری بین دو کشور تا حدی فروکش کند.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۷۳ دلار رسیده است.

توافق تجاری چین و آمریکا روز جمعه اعلام شد و روز یکشنبه نیز رابرت لایتهایزر نماینده تجاری ایالات متحده در اظهاراتی گفت: صادرات آمریکا به چین طی دو سال آینده ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

این در شرایطی است که مقام های دو کشور هنوز تاریخی را برای امضای این توافق تعیین نکرده اند.

ایالات متحده تصمیم گرفته است تا برخی تعرفه های تجاری را که قرار بود از روز یکشنبه علیه چین اعمال کند، به حالت تعلیق درآورد. چین نیز اعلام کرده است که اعمال تعرفه های اضافی علیه برخی کالاهای آمریکایی را متوقف می کند.

توافق تجاری آمریکا و چین موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای آسیایی شده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور وضعیت خوب و مناسبی دارد و این روند طی سال آینده نیز ادامه خواهد یافت بنا براین به نظر می رسد نرخ بهره آمریکا در شرایط فعلی تغییر نخواهد کرد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد خرده فروشی در آمریکا طی ماه نوامبر کمتر از انتظارات رشد کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که در انتخابات سراسری به پیروزی رسیده است، بار دیگر وعده داد که برگزیت را تا ۳۱ ژانویه عملی خواهد کرد.

عناوین برگزیده