تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۷۳۳۸۵
سرویس خبر : زمین شناسی
در اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

رونمایی از ژورنال علمی isc سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران

می متالز - در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت که امروز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، ژورنال علمی و بین المللی isc سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران رونمایی شد.
رونمایی از ژورنال علمی isc سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی "رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران" در این مراسم گفت: پس از افتتاح پارک موزه مشهد که در نوع خود پارک موزه ای منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه است، تصمیم گرفتیم این ژورنال را نیز منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار پارک موزه های دنیا، انتشارات و فعالیت‌های پژوهشی در قالب ژورنال های علمی انجام می‌شود، تصریح کرد: این ژورنال به صورت دو فصلنامه است که هر ۶ ماه یکبار به زبان انگلیسی منتشر می شود.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران در ادامه بیان کرد: هیات تحریریه این ژورنال متشکل از ۲۷ صاحب‌نظر است که ۱۳ استاد و صاحب نظر از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا هستند و ۱۴ استاد دیگر نیز از اساتید مجرب و صاحب نظر کشور خودمان در حوزه زمین شناسی هستند.

شهیدی با بیان اینکه این ژورنال بر روی وب قرار گرفته است، گفت: از سیستم سینا وب که توسط دانشگاه صنعتی شریف پشتیبانی فنی می شود، استفاده کرده ایم و همچنین یک نرم‌افزار همیاب نیز داریم برای اینکه بتوانیم مقالات تکراری ارسالی را شناسایی کنیم.

وی با اعلام این که بازه زمانی برای داوری مقالات ارسالی حدود ۵ ماه است، اضافه کرد: بعد از چاپ سوم ژورنال به‌دنبال دریافت isi نیر هستیم.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اعلام اینکه نخستین شماره این ژورنال علمی و بین المللی تابستان ۹۸ منتشر شد، گفت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از وب سایت ما بازدید کردند.

عناوین برگزیده