تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۷۳۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

ثبت نام بیش از 5 هزار واحد صنعتی در طرح تاپ/ طرح تاپ موتور محرک بومی سازی فناوری کشور/ اجرای طرح بومی سازی ۲۰ فناوری در کشور

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد: وزارت صمت در سال 1398 در هفت محور 34 پروژه اساسی را در دستور کار قرار داده است که 2 پروژه آن مختص به حوزه پژوهش و فناوری است.
ثبت نام بیش از 5 هزار واحد صنعتی در طرح تاپ/ طرح تاپ موتور محرک بومی سازی فناوری کشور/ اجرای طرح بومی سازی ۲۰ فناوری در کشور

به گزارش می متالز، برات قبادیان با بیان اینکه یکی از این 2 پروژه، طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار که موسوم به طرح ملی تاپ است، گفت: این طرح اهداف بسیار گسترده ای را مدنظر دارد که نتیجه این کار توانمند سازی تولید، ارتقای دانش و فناوری در داخل و در نهایت اشتغال پایدار برای نیروهای جوان و به ویژه تحصیلکرده دانشگاهی است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اعلام اینکه طرح تاپ از دو بخش تشکیل شده است، اضافه کرد: یک بخش آن مربوط به بنگاه‌های صنعتی، تجاری و معدنی است که تا کنون بالغ بر 5 هزار بنگاه ثبت نام کردند و در سامانه ای به نام تاپ یک هزار و 500 پروژه تعریف شده است.

قبادیان با اشاه به اینکه دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان و نخبگان صنعتی، بخش دوم این طرح به شمار می آیند، گفت: این نخبگان در چارچوب این طرح در یک هزار و 500 پروژه قرارداد می بندند.

وی با پیش بینی ثبت نام 10 هزار بنگاه در این طرح تا پایان سال، افزود: استقبال خوبی از این طرح شده است و باید به آینده طرح خوش بین باشیم، چراکه برخی استانها از اهداف تعیین شده در ارتباط با ثبت طرح های خود در سامانه مرتبط جلوتر نیز هستند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: بخشی از اهداف هشتمین جشنواره پژوهشی و فناوری حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز در همین راستا است، گفت: بنا داریم به صورت ویژه در دهه فجر و در روز 22 بهمن برترین های طرح تاپ را طی مراسمی ویژه معرفی کنیم.

 

اجرای طرح بومی سازی 20 فناوری در کشور

وی با اعلام اینکه طرح بومی سازی 20 فناوری در حوزه صنعت و معدن را هم دنبال می کنیم، افزود: طرح بومی سازی 20 فناوری به وسیله توانمندی‌های داخلی یکی از طرح‌های حساس کشور ما به ویژه در شرایط تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: در چارچوب این طرح یک هزار و 406 محصول شناسایی شده است که این محصولات به صورت میانگین 8 میلیارد و 300 میلیون دلار ارزبری دارند.

قبادیان گفت: نمایشگاه ما در راستای به هم رسانی فناوران و شرکت‌های نیازمند به این فناوری‌ها فردا برگزار می شود و از رسانه ها دعوت می کنم که از این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه ساخت داخل و بومی سازی فناوری‌ها که یکی از پروژه های اساسی کشور است، حتما بازدید به عمل آورند.

 

طرح تاپ موتور محرک بومی سازی فناوری در کشور

وی با اعلام اینکه طرح تاپ موتور محرک بومی سازی فناوری است، تصریح کرد: به کمک طرح بومی سازی فناوری می توانیم تغییرات اساسی و کلیدی را در ارتباط توانمندی های داخل کشور و نگاه و بومی سازی فناوری به درون رقم بزنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با یادآوری نشستی که دو هفته پیش با دانشگاهیان و پژوهشگران برتر کشور داشته اند، بیان کرد: طرح بومی سازی فناوری را که در راستای نهضت ساخل است، نیز در آن نشست عرضه و معرفی شد و بنا داریم که تا پایان سال به سراغ یکایک دانشگاه‌ها برای ارایه و معرفی این طرح مهم مراجعه کنیم.

عناوین برگزیده