تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۷۳۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از پروژه زیرساخت راه مشترک معادن قیر طبیعی روستاهای گیلان غرب

می متالز - محسن دارابی «رییس سازمان صمت استان کرمانشاه»، به همراه مجری طرح زیرساخت معادن، فرماندار شهرستان گیلان غرب و روسای دوایر دولتی این شهرستان؛ روز یکشنبه، بیست و چهارم آذر ماه از محل پروژه زیرساخت راه مشترک معادن قیر طبیعی روستاهای گیلان غرب در محور گور سفید - شک میدان بازدید به عمل‌آورد و در جریان مطالعات و انجام کارهای فیزیکی پروژه قرار گرفت.
بازدید رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از پروژه زیرساخت راه مشترک معادن قیر طبیعی روستاهای گیلان غرب

به گزارش می متالز، پروژه انجام زیرساخت و بازسازی راه‌های روستایی که دارای معادن فعال و پررونق هستند، همواره دغدغه‌های اهالی مدیران منطقه‌ای و استانی بوده و ترمیم، تعمیر، بازسازی و در دسترس قرار دادن راه‌هایی که به‌ صورت مشترک، مورد بهره‌برداری و استفاده همزمان معدن کاران و صاحبان معدن و روستاییان منطقه قرار گیرد، امری اساسی و مهم به شمار می‌آید.

معادن قیر طبیعی گیلان غرب، از حیث وسعت، میزان ذخایر و گستردگی و نیز ازنظر اقتصادی، مقرون‌ به‌ صرفه بوده و اشتغال قابل‌ توجهی را هم به دنبال دارد. بر همین اساس، راه‌سازی و توجه ویژه به نوسازی، بازسازی و مرمت و ترمیم و تعرض راه‌های مشترک روستایی، علاوه بر تسهیل در امر استخراج و استحصال مواد معدنی، فرصت مناسبی نیز برای روان‌سازی تردد روستاییان شریف و زحمت‌کش فراهم می‌آورد.

اخیراً و در پی تلاش‌های مستمر محسن دارابی«رییس سازمان صمت استان کرمانشاه»، همراهی و همکاری مساعدت‌های استاندار این استان، فرماندار شهرستان گیلان غرب و صاحبان معادن منطقه، پروژه بازسازی راه مشترک معادن قیر طبیعی و روستاهای منطقه، آغاز شده است و در آینده نه‌چندان دور، به سامان رسیده و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

اعتبارات مورد نیاز این پروژه، از محل طرح زیرساخت محدوده‌های معدنی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تأمین‌ شده و در طول ۲۳ کیلومتر و در دو فاز 10 و 13 کیلومتری اجرا می‌شود.

عناوین برگزیده