تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۷۳۷۵۱

بازیگران سنتی حمل‌ و نقل با زیست‌ بوم نو آوری و فناوری همراه شوند

می متالز - ستاری در اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل لجستیک و صنایع وابسته، گفت: به همه بازیگران صنعت حمل‌ و نقل توصیه می‌کنم که به روند رو به رشد زیست‌ بوم فناوری و نو آوری بپیوندند تا طعم موفقیت را بچشند.
بازیگران سنتی حمل‌ و نقل با زیست‌ بوم نو آوری و فناوری همراه شوند

به گزارش می متالز، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی  حمل و نقللجستیک و صنایع وابسته ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خاتمه یافت.

ستاری در این نمایشگاه، گفت: به بازیگران سنتی صنعت حمل‌ونقل توصیه می‌کنم که در استار آپ سرمایه‌ گذاری کنند، چون در رویارویی با زیست‌بوم نوآوری، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها پیروز میدان خواهند بود.

به گفته ستاری، رشد شرکت‌های دانش‌ بنیان در کشور بسیار سریع اتفاق می‌افتد و بعضی از این کسب‌ وکارها، رشد ۱۰ درصدی هفتگی را تجربه می‌کنند؛ فعالان صنعت حمل‌ ونقل باید بتوانند خود را با این زیست‌ بوم همراه کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به تفاوت های هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات، بیان کرد: هوشمند سازی، فراتر از الکترونیکی کردن فرآیندهاست و می‌بایست این دو مفهوم تفکیک شود؛ هوشمند سازی زیرساختی کامل و نظام‌مند شکل می‌گیرد که تمامی نقش‌ آفرینان صنعت، بتوانند با یکدیگر تعامل کنند؛ در حوزه حمل‌ ونقل نیز باید به سوی هوشمند سازی خدمات حرکت کنیم.

ستاری در ادامه تاکید کرد: رشد زیست‌ بوم نوآوری و فناوری در کشور بسیار چشمگیر است و این رشد معنی دار را باید به فال نیک گرفت. همه بازیگران اقتصادی کشور را هم به پیوستن به این قطار پرسرعت دعوت می‌کنم.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: تحولی که ناشی از فعالیت استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور رخ داده است هرگز متوقف نخواهد شد و روزی را شاهد خواهیم بود که اقتصاد کشور با حضور این بازیگران جوان، تحولی اساسی را تجربه کند.

به گفته ستاری، همه باید به این زیست بوم اعتماد کنند و با مشارکت جدی در این عرصه موفقیت خود را تضمین کنند در غیر این صورت شکست آنها صد در صد است.

در چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل لجستیک و صنایع وابسته، ۳۸۷ شرکت و سازمان مشارکت دارند که ۱۲۰ مورد از آن ها دانش‌ بنیان هستند و آخرین دستاوردهای خود در حوزه حمل‌ و نقل را به نمایش گذاشته‌اند.

در ادامه این مراسم با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر راه و شهر سازی ، ۷ تفاهم نامه همکاری امضا شد.

تفاهم‌ نامه‌هایی با عنوان «توسعه حمل‌ ونقل ریلی محصولات پستی»، «ایجاد پایانه تخلیه و بارگیری پارس آباد مغان»، «احداث دهکده لجستیک در استان قزوین»، «نصب و راه‌ اندازی سیستم علائم الکترونیک محور در راه‌ آهن بافق/ کرمان» و «همکاری برای انجام پروژه‌های همکاری فناوری اطلاعات» هم منعقد شد.

همچنین دو تفاهم نامه همکاری در حوزه استارت آپی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان هواشناسی و وزارت راه و شهرسازی با عناوین «توسعه اکوسیستم نوآوری و استارت آپی توسعه شهر هوشمند و مسکن» و «همکاری برای ساخت رادارهای هواشناسی» امضا شد.

عناوین برگزیده